Kia Sorento 2010 - Hur drog du strömkabel från batteri till bagage?

mdog
7 juli 2014 · 8 Inlägg

Hej,

Dags att koppla in en subbas med tillhörande förstärkare. Undrar därför om det finns någon som dragit kabel från batteriet till bagaget och kan ge mig någon ledtråd på bästa kabelväg? Extra intressant är förstås vägen genom torpedväggen. Någon med erfarenhet out there?

mdog
13 juli 2014 · 8 Inlägg

Fick inget svar här utan kan numera svara själv. Det kanske kan vara av glädje för någon i framtiden.

Till vänster om bromspedalen, där kopplingspedalen hade varit infäst om det varit en manuellt växlad bil, finn en liten lucka i filtisoleringen. Plocka bort luckan och borra ett hål. Tänk på att isolera hålet och skydda kabel vid genomföringen. Glöm ej säkra av när batteriet. Dra därefter kabeln genom hålet och vidare ner bakom handbromspedalen och ner till tröskeln. Göm sedan kablarna under tröskelplasten och fortsätt bak till lönngolvet i bagaget. Det är ganska enkelt att göra detta när man vet hur man ska göra. Jord tog jag från infästningen av baksätet.

Jag försökte hitta andra vägar att gå men det gick inte att hitta någon befintlig genomföring som var användbar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang