Ang Speedparts, massa dåliga omdömen och inget nytt på deras FB sida sen februari ?

Mickius
17 juli 2014 · 4 670 Inlägg

Kan bara höjja varnigena finger för detta skitföretag! Handla aldrig där ifrån för blir de fel så kan ni glömma att dom fixar detta. Väntat 2 år på att dom ska ens svara på mina mail angående fel varor dom skickade. Så har delar jag troligtvis aldrig kommer ha användning av. Finns även tråd på STCS som är rätt lång om just detta skit!

Så beställ för tusan inte där ifrån om du inte är berädd på att om de blir fel är de bara leva med skiten. Deras telefon har det väl varit telefonsvarare på senaste åren? Eller har dom öppnat denna nu för då ska ja fan ringa idioterna!

Jollen
22 augusti 2014 · 68 Inlägg

Vafalls har hänt med detta företag ?

Har beställt otaliga gånger ifrån dem för 2 årsedan och bakåt, la nu för drygt 4 veckor sedan en order på drygt 6 olika produkter alla med markeringen "grönt" för att de fanns i lager. Efter order var lagt sent på kvällen så notera jag inte mer i det, 1 vecka gick och jag fick då ingen orderbekräftelse per mail.

Nu hade det gått drygt 4 veckor och jag började tro att jag inte ens lagt någon order för att det varit så tyst... Så får jag ett mail igår att ordern är skickat men att en restnoterat ett bromsok, ett bromsok som jävligt tydligt visades som "grönt" fanns i lager när jag lade min order.

Frågar givetvis per mail vad som pågår och får detta som svar....

"Vi vänta på att produkten skulle komma in men den kom inte med i leveransen från leverantören

Efter semestern var det så många ordrar att vi inte hade möjlighet att meddela 
kan bara beklaga

Mvh
Lasse
Speedparts"

Maken till svar har jag då inte skådat tidigare, under dessa 3-4veckor som jag inte hört något, skulle jag haft möjlighet att beställa bromsoket ifrån en annan leverantör. Visar en att en har produkter i lager, så ska en inte sitta och beställa in varorna i efterhand!

Semester ursäkten håller inte när du jobbar med service, menar han fullaste allvar att de lägger ner hela verksamheten och alla går på semester samtidigt. Och fortfarande tar emot ordrar, utan att meddela kunderna?

Senast redigerat av Jollen (22 augusti 2014)

joH900
22 augusti 2014 · 414 Inlägg

Lagersaldot på webben har ingenting med verkligt lagersaldo att göra. Lagersaldot sätts antagligen manuellt när något varit slut länge.

Handla någon annanstans är mitt tips till alla smile

Senast redigerat av joH900 (22 augusti 2014)

rcy
22 augusti 2014 · 1 705 Inlägg

Finns hur många trådar som helst om just Speedparts på STCS forum, här är en av dom större:
http://forum.saabturboclub.com/showthre … l-kritik!!

Saab 9-3 "svarten" (2004)
Saab 9-5 "familjefraktarn" (2000)
Audi A6 Allroad "biitörbo fyrrhjula" (2002)
Constantine
22 augusti 2014 · 679 Inlägg

Har de inte haft 4 veckor semesterstängt?

Jollen
23 augusti 2014 · 68 Inlägg

Läser en mellan raderna i svara mailet så anger det ju uppenbart att de haft öppet under denna period på 3-4 veckor, då de "väntade" på att produkten skulle komma in. Men att de legat efter för att de haft semester innan.

Vad är det med denna telefonkontakt förövrigt ? "Vi kan inte ta ditt samtal" våra öppetider är måndag-fredag 8-16 och en ringer klockan 11... "klick"...

Jo läste den på saabturbo forumet, därav också att jag tog postförskott. Något jag aldrig gör, men tagk och lov att jag gjorde det denna gång.

Nu var oket det som jag verkligen behövde, hade en på speedparts meddelat mig från första början att det var leveransproblem och skickat övriga delar snarast så hade jag uppskattat det rikligt, då hade oket suttit på bilen nu.

Samt att jag hade gett en positiv recension på deras agerande.

Senast redigerat av Jollen (23 augusti 2014)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang