Det heter inte sterio! det heter stereo!

FreddeK
19 maj 2007 ·

gurre2007 skrev:
Jag instämmer i det fredda_king skriver. Jag har te.x dyslexi och glasögon, och anser att oavsett om man har lite stavningsproblem så är väl inte hela värden. Då tycker jag det är värre med alla dessa förkortningar som en del använder.
Finns alltid några forum och rå-pukon som ska gnälla på andra. Fråga er själva istället är ni här för att kritisera hur folk stavar? Är det något man inte förstår så är det väl inte hela värden att be om en förklaraing på det felstavade ordet eller hur?
Att kränka någon för ett synfel är väl ändå inte normalt? Ett synfel är inget man kan rå för!!!

okej att några har dysleksi men alla har det inte.

FreddeK
19 maj 2007 ·

fredda_king skrev:
men varför klaga på dom som skriver sterio för då?  om dom skulle råka ha dyseleksi eller så. ungefär som att klaga på någon som har glasögon helt jävla ONÖDIGT.. lägg ner denna tråden så onödig

Nej tråden ska leva enligt mig! Om du inte gillar den så läs inte, samma sak om du inte gillar tex pizza så ät inte pizza då, ganska enkelt enligt mig!

STEREO STEREO STEREO;)

toye_
19 maj 2007 · 48 Inlägg

Dt 50 -85

Drönirettab
19 maj 2007 · 21 761 Inlägg

Mono.

FL3JM Inga konstigheter
19 maj 2007 · 2 064 Inlägg

Drönirettab skrev:
Mono.

Månno hetere la?

ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:
det är ju så många som tar  illa upp ju när man skriver fel va inste så käsnliga  stereo eller sterio vem fan bryr sig

Det är ju skrämmande hur vissa skriver.
Ta inte illa upp nu men du är utan tvekan värst av alla här på garaget.
Det här var nog första meningen jag kunnat läsa utan att börja om flera gånger.
Har du dyseleksi eller något sånt ?

det är ju du som har feta lässvårigheter inte jag har inte dysleksi men jag bryr mig inte om hur orden stavas så är det bara så fjantigt att hänga upp sig på stavfel  jag har ett mindre handikapp men inte dysleksi

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Sir_Ed
19 maj 2007 · 304 Inlägg

Jag tycker att det är viktig tråd. Det handlar inte bara om ”sterio” vs. ”stereo”. Det handlar om att anstränga sig lite och skriva så rätt man kan. Själv är jag inte föd i Sverige. Men jag störs på folkets okunnighet i svenska. Ibland är det bara ett vis antal ord och ingen mening alls i inläggen. Eller? wink

I have my own race...
Aerodynamik ...
19 maj 2007 · 7 120 Inlägg

Det absolut vanligaste stavfelet är ordet "dem".
Väldigt många som skriver dom, och dom och dem är två helt olika saker. tongue

( Inget jag stör mig på, vill bara upplysa wink )

Android
19 maj 2007 · 892 Inlägg

Det jag tycker är mest skrämmande är inte om folk skriver möe, te och ffs...utan att det verkar vara väldigt vanligt att man faktiskt inte VET hur många ord stavas. Sure, ett eller 2 stavfel i nått enstaka inlägg, men när samma ord, t ex sterio, återkommer flera gånger...då undrar man ifall skolan blivit ÄNNU sämre än när jag gick ur för (bara!) 6 år sedan. Förr eller senare kommer man till en punkt då det krävs man kan stava någorlunda iaf. Rättstavningsfunktionen i word då eller? roll

Dagens budskap är: Satsa på skolan kids! Den suger, men sug för guds skull inte med den! big_smile

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd
Fredrik.Gustavsson
19 maj 2007 · 2 123 Inlägg

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:
det är ju så många som tar  illa upp ju när man skriver fel va inste så käsnliga  stereo eller sterio vem fan bryr sig

Det är ju skrämmande hur vissa skriver.
Ta inte illa upp nu men du är utan tvekan värst av alla här på garaget.
Det här var nog första meningen jag kunnat läsa utan att börja om flera gånger.
Har du dyseleksi eller något sånt ?

det är ju du som har feta lässvårigheter inte jag har inte dysleksi men jag bryr mig inte om hur orden stavas så är det bara så fjantigt att hänga upp sig på stavfel  jag har ett mindre handikapp men inte dysleksi

Jag har inte feta lässvårigheter faktiskt, tro det eller ej.
Men andas du nån gång när du pratar ? Med tanke på att du aldrig använder punkter eller komma tecken ?
Det är ju bra mkt lättare att förstå när det finns pauser i dina meningar, man tar det inte heller så seriöst om man får svar i någon tråd när han som svarar inte kan Svenska.

ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

Fredrik.Gustavsson skrev:

ironhead skrev:

Fredrik.Gustavsson skrev:

Det är ju skrämmande hur vissa skriver.
Ta inte illa upp nu men du är utan tvekan värst av alla här på garaget.
Det här var nog första meningen jag kunnat läsa utan att börja om flera gånger.
Har du dyseleksi eller något sånt ?

det är ju du som har feta lässvårigheter inte jag har inte dysleksi men jag bryr mig inte om hur orden stavas så är det bara så fjantigt att hänga upp sig på stavfel  jag har ett mindre handikapp men inte dysleksi

Jag har inte feta lässvårigheter faktiskt, tro det eller ej.
Men andas du nån gång när du pratar ? Med tanke på att du aldrig använder punkter eller komma tecken ?
Det är ju bra mkt lättare att förstå när det finns pauser i dina meningar, man tar det inte heller så seriöst om man får svar i någon tråd när han som svarar inte kan Svenska.

vem bryr sig jag skiter i både punket och komman och sånt om du vill kan ju jag skita i mellanslag också så det blir ännu svårare för dig djävla trams att en sådan här tråd asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
psittacus
19 maj 2007 · 533 Inlägg

ironhead skrev:
vem bryr sig jag skiter i både punket och komman och sånt om du vill kan ju jag skita i mellanslag också så det blir ännu svårare för dig djävla trams att en sådan här tråd asså

Ehh... Ursäkta, hur menar du?

Senast redigerat av psittacus (19 maj 2007)

I think I have a problem. I think I think too much...!
'And the meek shall inherit the earth.'
Min sida på www.fotosidan.se
BMW 316i (1997)
ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

psittacus skrev:

ironhead skrev:
vem bryr sig jag skiter i både punket och komman och sånt om du vill kan ju jag skita i mellanslag också så det blir ännu svårare för dig djävla trams att en sådan här tråd asså

Ehh... Ursäkta, hur menar du?

ojdå punkter mena jag är lite trött hehe  jag har sätt många som inte använder komman pch punkter och bara små bokstäver men jag fattar ändå och är det nått jag inte fattar så frågar jag personen om vad han menar

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

skiter i denna sida om man bara ska bli påhoppad asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
chrizz Administratör
19 maj 2007 · 11 790 Inlägg

ironhead skrev:
skiter i denna sida om man bara ska bli påhoppad asså

Ja, det är säkert sidans fel smile

Jag tycker iaf att ni tar och lugnar ned er nu och skippar personangreppen. Jag tar och påminner er lite om några av de mest grundläggande "reglerna" vi har här på Garaget:

• Var trevlig och respektera andras åsikter.
• Du får absolut inte skapa eller sprida uttalanden som är stötande eller ärekränkande.
• Använd sunt förnuft. Om du är osäker om det är OK att skriva något eller inte, skriv det inte!

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
FireTraXX DFFL
19 maj 2007 · 9 020 Inlägg

När man har sett något så har man sett något.
Man har inte "sätt" något.

Ibland så jämför man saker, man gämför inte de.

Punkter är väldigt viktigt, fick ni inte reda på att man i huvudet ska kunna ta andetag när man läser texten.

För det är ganska värdelöst att läsa en text som fortsätter i all oändlighet tills man inte vet varken ut eller in då blir man ganska trött i huvudet och blir tvungen att börja om och hoppa tillbaka i texten vilket kan för många vara väldigt störande visst att man kan ha dysleksi men det och att man inte har svenska som modersmål är också de enda anledningarna till att inte kunna skriva och stava rätt ni som är födda i sverige inte har dysleksi och har svenska som modersmål är en skam när ni inte kan ett skit om det svenska språket

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Team-Adolfsson Gödseldräng
19 maj 2007 · 4 529 Inlägg

gurre2007 skrev:

Freddeponken skrev:

gurre2007 skrev:
Jag instämmer i det fredda_king skriver. Jag har te.x dyslexi och glasögon, och anser att oavsett om man har lite stavningsproblem så är väl inte hela värden. Då tycker jag det är värre med alla dessa förkortningar som en del använder.
Finns alltid några forum och rå-pukon som ska gnälla på andra. Fråga er själva istället är ni här för att kritisera hur folk stavar? Är det något man inte förstår så är det väl inte hela värden att be om en förklaraing på det felstavade ordet eller hur?
Att kränka någon för ett synfel är väl ändå inte normalt? Ett synfel är inget man kan rå för!!!

okej att några har dysleksi men alla har det inte.

Det märks att du kommer från Eskilstuna. Det är ju synd att du är så enkelriktad som inte kan ta hänsyn åt folk som stavar lite fel. Självklart har inte alla dyslexi, men det är vanligare än du tror. Men det är ju jätte bra att du aldrig stavar fel
Lite små kul att du klagar på hur folk skriver när du själv inte använder stor bokstav

"okej att några har dysleksi men alla har det inte"

palla vara så jävla omogna varför överhuvud taget bry sig om någon eller några gör så jävla stav fel ibland
så jävla KÄNSLIGA är vissa här

chrizz Administratör
19 maj 2007 · 11 790 Inlägg

Hänglås på.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang