Volvo 945 ltt spikar, ev tips sökes

turbodeath
27 november 2009 · 2 452 Inlägg

kan säga så här om hans chip från jocke ,det som är gjort på dessa chip han har är att luftflöde är ändrat ,samnt höjt varvstopp....inget annat är gjort på dom...han kan inte ens dom bilarna....han har försökt köpa av mig med så att det blir riktiga chip som han vill kunna sälja...sen har det inget med tändchipet att göra,det behöver du bara om du skall kräma ur mer än vanligt...kan fixa ett chip åt dig från turbocenter om du vill

döden kommer tillbaka
Louksor
27 november 2009 · 1 915 Inlägg

Lämna tillbaks chippet o kräv pengarna tillbaks!
Köp sedan ett riktigt chip från tex vikingchip. (1000-1500kr)

Tändchip behövs bara om du ska upp i högre effekter, så inget som påverkar nu........



Gaijin skrev:
Fick hem ett nytt chip idag, och montera det.
Spikar fortfarande. Usch vad trött man blir.
Kan det vara att inte tändchipet sitter i?

Mvh

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Turbojesus Flickspanare
28 november 2009 · 728 Inlägg

turbodeath skrev:
kan säga så här om hans chip från jocke ,det som är gjort på dessa chip han har är att luftflöde är ändrat ,samnt höjt varvstopp....inget annat är gjort på dom...han kan inte ens dom bilarna....han har försökt köpa av mig med så att det blir riktiga chip som han vill kunna sälja...sen har det inget med tändchipet att göra,det behöver du bara om du skall kräma ur mer än vanligt...kan fixa ett chip åt dig från turbocenter om du vill

Vad kostar ett sådant då eller?

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Turbojesus Flickspanare
28 november 2009 · 728 Inlägg

Nu har jag mailat Jocke och krävt att vi häver köpet. Vi får se vad han säger...

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
Louksor
28 november 2009 · 1 915 Inlägg

Köper du en kopia på nåt chip av tex turbodeath osv så betala max några hundra...
brukar ligga runt 3-400kr på tradera o det dubbla på blocket.

Du har ingen annan bränslebox att testa med ?
Det är ju inte normalt att motorn spikar redan vid 0,5bar laddtryck, så tror inte det hjälper att chippa för att få bort spikningarna helt.
Om det inte är så att det är nåt fel på ditt originalchip.

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
Xuri One Man Clan
28 november 2009 · 4 287 Inlägg

jag tror inte den spikar utan att du bottnar svänghjulet.
och att du får skakningar /oljud av detta.

sök runt lite på hur folk har upplev de när dom bottnar dubbelmassesvänghjulet.

å enligt mig ska du inte köpa chip av turbodeath eller jocke..

köp av nån annan firma.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Crille88
28 november 2009 · 1 353 Inlägg

eh, har du testat det enkla att byta tänddelar och stift? kan nästan sätta mina lilltår på att du bara behöver banka ihop tändstiften till 0,6mm så ska du bli av me dina "spikningar" som troligtvis är misständningar,

Seat Leon Cupra R "Limited Edition nr 496 av 799" (2018)
Turbojesus Flickspanare
28 november 2009 · 728 Inlägg

Xuri skrev:
jag tror inte den spikar utan att du bottnar svänghjulet.
och att du får skakningar /oljud av detta.

sök runt lite på hur folk har upplev de när dom bottnar dubbelmassesvänghjulet.

å enligt mig ska du inte köpa chip av turbodeath eller jocke..

köp av nån annan firma.

Okay, inte av turbodeath eller jocke säger ni.. Okay..
Tips på firma som inte är allt för jäkla dyr då?
Eller någon som rent av säljer ett begagnat "riktigt" chip?

Mvh Daniel.

Mvh Eklund!
Team 0302-racing
Turbo is the shit..
turbotompa fritidsprofessor
28 november 2009 · 1 197 Inlägg

Jag skulle isåfall föreslå vikingchip..

www.vikingchip.com

Senast redigerat av turbotompa (28 november 2009)

Lundahl
11 januari 2012 · 1 Inlägg

Hej Eklund

Vill svara på det problemet du frågar efter först:

Om din bil redan spikar vi 0,5bar med original chip,
har du ett problem som chippet inte kan lösa. du måste hitta
felorsaken först.

Jag har haft ett liknande problem på en 200sx, men där
var det katten som var tät. Vi fick ställa ner tändningen 15 grader
för att få den sluta spika på original laddtryck.
Men givetvis kan det vara många andra faktorer som spelar
in.


SVAR till Turbodeath:

Om du vill kritisera mina chip offentligt bör du även
skriva att du är konkurrent, och även du säljer chip.
Du bör även kontaktat mig så jag har en chans att bemöta kritiken.
Detta ger dig inte den mest neutrala rollen i dina
omdömen. Och det tycker jag förumsläsare har rätt att veta.

Jag tar gärna en diskussion med dig om hur motorer fungerar osv.

Men först vill jag veta vad du menar att luftflödet
är ändrat på mina chip?
Detta är inget som kan ändras i någon mapp, där emot läses
luftflödet av via LMM som sedan används för programmera
hur mycket bränsle som skall tillföras.

Det stämmer att jag inte gör programvaror själv till 940, och
jag har köpt och fått programvaror genom tiderna. För testa
vilket chip som fungerar bäst.

Fast det beror på att jag inte har utrustning för göra det på
940. Till 200sx s13,14 och s14a samt skyline R32 GTS/GTR, gör
jag egna chip. Med live mappning. Så jag vet vad jag pratar om.

Man ska också tänka på att detta är bilar som är 14-20 år gamla,
så det är inte alltid programvaran som gör att det blir problem vid
trimning.

Här är lite information om mig, så ni läsare kan avgöra själva om
min kompetens. Och inga "kan allt" forumskillar ska avgöra det.

Jag bor för tillfället i Thailand för studier i matte, engelska osv.
Men jag har jobbat på Mercedes Benz i 15 år, där har jag jobbat
mesta dels som DiagnosTekninker. 2005 vann jag Mercedes mektävling
i Sverige och blev 2:a i Norden.
2008 vann jag Mercedes Techmaster (Mercedes Versmästerskap för verkstäder
med över 12000 deltagare) Lite info om den tävlingen hittar ni här:
http://blog.daimler.de/2009/02/24/merce … ucks-2008/

Trimminig har jag hållit på med sen 1996, mest med Nissan. Och jag var bland
dom första som fick fram chip till 200sx s14 i Sverige.

Innan jag åkt ner byggde jag en 200sx s13 till min fru, som jag använder NisTune
för programmera orginal ECU med live mappning. Där jag kan mappa mot bredbands lamda
och avgastemp. Det är inte det optimala att använda original ECU men för hållande
prismässigt så fungerar det förvånansvärt bra.

Har ni några andra frågor får ni gärna maila mig på
joacim.lundahl@gmail.com

Jag skriver väldig sällan på forum, det är för många som vet för lite som skriver för mycket, tyvärr.

Tack för ordet!

Joacim Lundahl

Dedron
25 september 2012 · 169 Inlägg

Kan säga att chip från Turbodeath är rena rama skämtet! Köpte ett och de var nått jag ångrade, tillslut blev de såppas fel (konstaterades på riktig VERKSTAD) att de var pågrund av chippet. Spridarna slogs ut så att de skicka samma bränsle mängd konstant, till slut surades motorn ner och bokstavligt talar rann de ut bensin ur turbo osv!

KÖP INTE HANS CHIP!

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
Pim_Pim
26 september 2012 ·

Tack för varningen.

Dedron
26 september 2012 · 169 Inlägg

Kan säga att Jockes chip är med all säkerhet mycket bättre! Har snackat med han en hel del de sista.

[<->] Dedron [<->] Volvo Marknaden Västra Götaland [<->]
Volvo 945 LTT "Meduzan" (1995)
turbodeath
7 september 2014 · 2 452 Inlägg

konstigt att dedron kör med nått som kommer från nån då..till dig lundahl så vad jag menar med att luftflödet är öppet är att dom har progaremmerat o bara släppa luft finns inte så mycket som nån parameter som är att det är ett trimchip,så var det på det jag har som är hemma av en som köpte av dig,hans bil gick inte alls som den skulle tills jag gav han ett annat från mig...ja du är konkorent till mig,du gör som alla andra kopierar av kända programvaror så är det bra...bara jag håller mig till volvo medan du kanske kan japanbilar...det lägger jag mig inte i.

döden kommer tillbaka
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang