Hur tar man lättast bort kromet på fälgarna???

Lill-horvi
19 maj 2007 · 247 Inlägg

Undrar hur man kan ta bort  lättast kromet på fälgarna utan att behöva slipa som ett AS... att slipa bort kromet kommer att ta mig minst 2dagar.mad.

Hade tänkt att lämna in dom på pulverlackering sedan att dom höglanspolerar fälgkanten:D


OBS! blästring funkar inte på krom!roll

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

joo blästring funkar skitbra jag känner många som gjort det

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
LillNaisarn
19 maj 2007 ·

som ironhead säger så är blästring det effektivaste sättet ! dvs om du inte vill slipa som f-n wink

Germax
19 maj 2007 · 12 086 Inlägg

Krom är en metal, en hård jävla metall.
Att slipa tror jag inte en sekund på.
Eftersom du ändå ska ha polerad kant, varför slipar du inte bara ner ytan på ekrarna så du kan lacka dom och låter kanten va? Låter ju smidigast.

aenfors
19 maj 2007 · 375 Inlägg

JapMax skrev:
Krom är en metal, en hård jävla metall.
Att slipa tror jag inte en sekund på.
Eftersom du ändå ska ha polerad kant, varför slipar du inte bara ner ytan på ekrarna så du kan lacka dom och låter kanten va? Låter ju smidigast.

Ja, om jag har fattat det rätt så verkar det ju vara smidigast. varför ta bort krom för att sen polera??

Lill-horvi
19 maj 2007 · 247 Inlägg

Jag har pratat med dom om att blästra bort kromet men då har dom sagt till mig att det biter inte på kromet...

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
Lill-horvi
19 maj 2007 · 247 Inlägg

jag kan inte bara matta ner ytan ,för att fälgarna har Oxiderat... alltså kromet har bubblat upp om jag bara mattar ner ytan finns väl en risk att det bubblar upp efter ett tag?

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
ironhead volvoraggare
19 maj 2007 · 4 776 Inlägg

vilka är det du har pratat me då använder dom  sand från sandlådan när dom blästrar eller hehe då är det ju klart att det inte biter ska vara riktig blästersand tror bara att dom inte vill åta sig jobbet me att blästra fälgarna asså

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
vman_85
19 maj 2007 · 87 Inlägg

glasblästrade min kromgrill och det var inga problem

Lill-horvi
19 maj 2007 · 247 Inlägg

hehe... Fälgfixarna i göteborg...    men kommer det inte bli en knottrig yta efter blästringen men tanke på att det är alufälg.

Exydos Car Audio Tuning Zone Uthulin Illi Tuning Magnat
marbling
19 maj 2007 · 781 Inlägg

Blästring tar inte bort kromet..Däremot mattar det ner den kromade ytan kraftigt så lacken fäster.Hur knottrig ytan blir beror på grovleken på sanden/glaset.

Volvo XC90 V8 "Executive Edition" (2005)
Opel GT "Sportcoupen" (1970)
Volvo 780 "Lussuoso" (1987)
Germax
20 maj 2007 · 12 086 Inlägg

Det här med att bläster inte tar bort är ju halva sanningen, SAND kanske inte hjälper, men Det finns bra mkt brutalare blästermedel än sand, metal tex. Anledningen att ditt krom "bubblat" är för att det är skitfälgar som är skitkromade, det är lixom inte som rost som växer o växer. Skicka igenom fälgarna genom en stålkulebläster så kommer ytan, om inte försvinna, att bli regält präglad.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang