Köpråd: subaru

Tomten88
20 september 2014 · 103 Inlägg

Okej okej, kompisen har diagnos verktyg som han tar med vid en provkörning på touareg smile
Jaa näe jag ska provköra en smile

Däremot så har jag kommit in lite på forester 2.0d -09 hur skiljer sig dessa från äldre modeller? prestanda går ju inte att jämföra med xt, men komfort/drag möjligheter etc?

http://www.blocket.se/gavleborg/Subaru_ … 21&w=3

Här har vi ett exempel? visst den har gått endel, dock ett pris i samma klass som äldre forester. miltalen är väl inte allt så länge bilen är skött och har få ägare?

MvH Anders

Christian S
21 september 2014 · 4 816 Inlägg

en kompis i subaru klubben har haft en Forester 2,0D XE -09 och har nu en likadan fast en -13 och han är gör nöjd, skulle han byta idag skulle han köpte en likadan igen.
har åkt med han några gånger i dom och tycker man åker bra i dom, max släpvagnsvikt är 2ton.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
fredda_king Fotograf
21 september 2014 · 1 319 Inlägg

sambon har en 2,5xt -06a å den går grymt bra. stadigt och fint på vägen sen finns det lite ork om man vill köra om också. det enda som är fel är att skuffen är lite liten då hon ska ha både hund och barnvagn med sig. därför ska hon byta bort den är det tänkt. annars är den grym med sin awd hon har kommit fram till jobbet då dom andra fått gå vissa dagar(jobbar på en toppstuga vid en skidanläggning). helt klart en bra bil.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Tomten88
2 oktober 2014 · 103 Inlägg

Lite uppdatering.  Jag har inte lyckats provköra en touareg med "rätt" motor.

Däremot har jag provkört en till foredter 2.5 xt automat med en 15k mil på mätaren i okej men använt skick!

Det mesta verkade fridfullt förutom att vänster frambroms ligger på.. tills jag trycker på,  den svarade bra på gasen men känns inte alls lika "rapp" som den manuella (att det är effektskillnad förstår jag men vet inte om där e några 230hk). Sen när man passerar ca 3000rpm, kan var mer, så uppkommer nått sug-/vinande ljud?!  Det lät absolut inte så i den manuella med hälften av miltalen. Vad kan detta vara? Enligt säljaren så var det absolut inget sånt när han provkörde den innan men han skulle kolla upp detta.

Någon som har en aning om vad detta kan vara? Vore tacksam då denna föll mig verkligen i smak bortsett från "felen" :-)
mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang