Placering av "större" baslåda 120L

PingPing Udda
21 oktober 2014 · 40 Inlägg

Håller det kortfattat!

Stor sedan, (Lexus LS400). Inget hålrum mellan rygg och skuff. Hålrum mellan hatthylla och skuff. låda på 120L med 2x12" dvs att det inte är det lättaste att flytta runt och labba med då jag ska bygga om i skuffen och inte bara ha en låda om ni förstår hur jag menar ungefär. Som jag läst runt så i grunden så ska basarna spela mot ryggstöden i en sedan, men jag har just precis inget rum för basarna att spela i om jag har dom mot ryggstöden.

blir ljudet skit om man har basarna spelandes ut mot skuffen och porten ut genom hatthyllan?

någon som har erfarenhet av liknande scenario som kan komma med lite tips eller är det bara att labba på?

MVH

"Jesus walked on water they said. Hah! I'm running on air!"
Lexus LS400 (1993)
Volkswagen Lupo 3L "Lilleskrut" (2003)
Canom
22 oktober 2014 · 27 Inlägg

Tjena! Jag är inte någon värsting på detta själv, och kan således inte svara på dina frågor. Däremot kan jag föreslå en bandpass-låda med porten in i bilens kupé?

Hur denna låda passar din musik eller elementets parametrar, låter jag vara osagt.

Best of luck/ Alle

it_mutt Avstängd
22 oktober 2014 · 10 388 Inlägg

Du kan väl å andra sidan försänka "fronten" av lådan, så att du får en sarg runt om, så att basarna har plats att röra sig mot ryggstödet?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
PingPing Udda
23 oktober 2014 · 40 Inlägg

it_mutt skrev:
Du kan väl å andra sidan försänka "fronten" av lådan, så att du får en sarg runt om, så att basarna har plats att röra sig mot ryggstödet?

Jo det bör ju fungera, Har bensintanken bakom ryggstöden så jag vet ej hur mycket det kommer påverka ljudet...

"Jesus walked on water they said. Hah! I'm running on air!"
Lexus LS400 (1993)
Volkswagen Lupo 3L "Lilleskrut" (2003)
PingPing Udda
23 oktober 2014 · 40 Inlägg

Canom skrev:
Tjena! Jag är inte någon värsting på detta själv, och kan således inte svara på dina frågor. Däremot kan jag föreslå en bandpass-låda med porten in i bilens kupé?

Hur denna låda passar din musik eller elementets parametrar, låter jag vara osagt.

Best of luck/ Alle

Portad låda kommer det att bli oavsett! är osäker på hur ljudet blir om man bara har porten in mot hytten och basarna mot skuffen smile

"Jesus walked on water they said. Hah! I'm running on air!"
Volkswagen Lupo 3L "Lilleskrut" (2003)
Lexus LS400 (1993)
Canom
23 oktober 2014 · 27 Inlägg

PingPing skrev:

Canom skrev:
Tjena! Jag är inte någon värsting på detta själv, och kan således inte svara på dina frågor. Däremot kan jag föreslå en bandpass-låda med porten in i bilens kupé?

Hur denna låda passar din musik eller elementets parametrar, låter jag vara osagt.

Best of luck/ Alle

Portad låda kommer det att bli oavsett! är osäker på hur ljudet blir om man bara har porten in mot hytten och basarna mot skuffen smile

Ifall du kör med en bandpass riktas ju allt ljud ut i kupén!

Med det sagt tror jag inte det blir bara skit av ditt alternativ, dock lite sämre tryck jämfört med ifall både basens kon och port var i kupén!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang