Seat ibiza 1,6 Stella eller Seat Cordoba 1,6 SXE, beslutsångest! :)

redflip
21 maj 2007 · 8 Inlägg

Ny på sidan.
Men haft min sketna clio -91 någon månad nu, fick den av syrran men nu när man har lite pengar så står det mellan 2 st olika Seater(plural?^^).

Vill ju ha en bil med lite tryck i, vill ju trycka på pedalen och känna att det händer något, just detta upplever jag inte med min döende clio.

Dock inte kollat på någon av bilarna men tänkte snappa upp lite tycke om dem från er som jag läst mig till på forumet är väldigt kunniga.

En liten löjlig sak som inte är ett måste men ett plus är ett fjärrstyrt c-lås, annars blir jag nöjd med en pigg bil med servo smile

Har kollat upp dessa:
Seat Cordoba 1,6 SXE (1998)
gått 13000 nästan 14000 mil.
Priset är 39000.

Seat Ibiza 1,6 Stella (2000)
Gått 5000 nästan 6000 mil.
Priset är 39000 på den med.
En sak jag inte hittat någon information alls om är just vad "stella" betyder, känns tantigt, när jag läser det hör jag den där rösten som skriker "STELLA!!" smile

Är dessutom sugen på att styla bilen det nu blir, då dessa bilar är värda att lägga pengar på gent emot clion och så jag sett på galleriet så finns möjligheter till båda.

Är tacksam för all hjälp som kan ges!

//Redflip

mr_persiano *GULAN*
21 maj 2007 · 647 Inlägg

Hur mycket pengar har du och röra dig med.

Tänkte att du kanske borde skaffa dig nån bil med turbo i, så får du en roligare bil också som går snabbare när du gasar.

redflip
21 maj 2007 · 8 Inlägg

Har väll i runda slängor 50000, men tänkte lägga lite pengar på ljudsystem också cool

mr_persiano *GULAN*
21 maj 2007 · 647 Inlägg

redflip skrev:
Har väll i runda slängor 50000, men tänkte lägga lite pengar på ljudsystem också cool

Tänkte på kanske en Audi A4 1.8t. kan hitta såna runt 40000.

onej84
21 maj 2007 · 1 854 Inlägg

mr_persiano skrev:

redflip skrev:
Har väll i runda slängor 50000, men tänkte lägga lite pengar på ljudsystem också cool

Tänkte på kanske en Audi A4 1.8t. kan hitta såna runt 40000.

Och då får han en gammal bil oxå..

Satsa på Ibizan, du får bättre ljud i Ibizan om du tänkte bygga ljud.

Nyare bil och mindre mil på mätaren lockar mer oxå.

Har du Seat frågor så finns det tillfälliga forumet www.seatclub.se uppe bara o klicka på forum till vänster fast det står typ error på sidan. Stella är utrustningen tror jag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang