slippa försäljare?

Jojjet Jojjet
21 maj 2007 · 27 Inlägg

#1. Be om deras hemnummer, så kan du ringa dem lite senare ikväll, för du är upptagen just nu. Oftast fattar de vinken och ursäktar sig.

#2. VÄND på samtalet, försök sälja något åt dem. Var en som ringde från något telebolag, och jag försökte sälja min gamla mobil till honom. Dock utan framgång.

#3. Fråga vilket företag de ringer ifrån, "lossas" skriva ner det. Fråga sedan vad personen ifråga heter, "skriv" även ner det. När/om de frågar varför du undrar så säger du att du har Nix telecom, och att du måste nog ta kontakt med dem igen, för: det har vart många som ringt trots "nix"...

Tzatziki
21 maj 2007 · 452 Inlägg

Polaren jobbar som teleförsäljare, försöker sälja på en massa böcker.
Han har själv sagt att det tar emot ibland att ringa upp folk ..
Speciellt när de börjar sitt arbetspass någon gång i månaden redan
klockan 07:00 .. det är lite små jobbigt säger han .. och jag förstår honom.

Har dock spärrat min telefon emot sånt där skit då jag blev så gott som
ner ringd av 3-4 förbaskade företag varje dag då jag vägrade svara ..
Inte kul heller när man jobbar natt och kommer hem, precis somnat så ringer
telefonen ..

Men men, nu slipper jag det smile

Sandman
21 maj 2007 · 873 Inlägg

Kristian_V skrev:

Andreas 940 skrev:
Säg "ett ögonblick bara!" och lägg ifrån dig telefonen tills de tröttnar och lägger på.
Då har du slösat deras tid precis som de hade tänkt göra med din. smile

Klockren! big_smile big_smile big_smile

dusty skrev:
jag har själv vart säljare dock ej telefonförsäljare. men jag tycker inte man ska vara otrevlig dom försöker bara göra sitt jobb. bara för man inte är intresserad så behöver man inte vara otrevlig.

Jag har också jobbat som säljare. Man måste ha lite skin på näsan för det yrket. Har man inte det, så får man göra nått annat.
Vist kan man vara lite otrevlig. De får väl byta jobb! Så slipper vi ju bli störda på våran fritid.
Svårt att tycka synd om folk som tar ett arbete där man prackar sig på folk på deras fritid.

Tycker inte det är särskillt svårt. Oftast är det folk som inte får många andra jobb/några alls.
Tror inte det är för att de tycker om att jobba på provision och ha chefer hängandes över sig hela dagarna som tvingar dem att ljuga för kunden.

Har aldrig varit desperat nog att acceptera just ett telefonsäljar jobb, men jag har jobbat som säljare med provision. Och visst, de som äger företagen och driver dem är riktiga svin. Men de stackarna som är tvungna att arbeta med det förtjänar inte att bli utskällda av kunderna hela dagarna, det blir de ändå.

Till skillnad från mig själv har de flesta av mina vänner, släktingar, sambo vi något tillfälle varit tvungna att ta sådana här jobb.
Inget vidare kul att behöva peppa dem att orka fortsätta efter att de blivit uskällda hela dagarna.

Detta är inte grundskolan. Och inte ens då var moboffrerna gjorda av sten.
Alla de här "roliga" sakerna att göra mot telefonförsäljarna rör inte de onda jäklarna som tjänar pengar på det i ryggen.
Det är bara individer som inte kan få något annat jobb som blir sårade, ungefär som att jävlas med lokalvårdare genom att grisa ner allt man kan eller ändra beställningar 500ggr på McDonalds.
Schyst.

Har oregistrerat kontantkort, samma nr i 5 år nu. ALDRIG blivit uppringd av en telefonförsäljare.
När jag blir det på hemtelefonen säger jag "NIX. Men lycka till ändå. Ha en bra dag."

Don't get mad, get even.
Kanse
21 maj 2007 · 1 120 Inlägg

big_smile jag är telefoni försäljare och en bra säljare tackar för sig direkt om kunden säger att han inte är intresserad... men som sakt är man bara ärlig i sitt samtal så tror jag kunden är mer villig att prata med en då.. smile

"If God doesn´t drive BMW then why is the sky blue, and white.."
Något saknas.. Något önskas.. Framtiden är oviss.. Bitter!? jovisst, Absolut..självklart!
Akka
21 maj 2007 · 1 174 Inlägg

Anmäl dig till Nix registret (helt gratis) å då FÅR dom inte ringa upp om du nu inte tex har ett avtalmed glocalnet lr så.

Batta
22 maj 2007 · 1 353 Inlägg

Akka skrev:
Anmäl dig till Nix registret (helt gratis) å då FÅR dom inte ringa upp om du nu inte tex har ett avtalmed glocalnet lr så.

Om du tex. haft Telia för 25 år sedan, så får telia fortfarande ringa upp dig och höra om du inte har lust att byta tillbaka till dem, gäller alla abbonemang / avtal vad ni kan tänka er.

ett sätt att kringå NIX registret.

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang