Saab (9-3) Turbo-X Black devil! Ny start

Fullt ös med en lite ovanligare bil. Lite effekt, lite utseende och en jävla massa uppdateringar :)
  • 121 Följare
  • 81 872 Visningar
  • Projektet avslutat 2 mars 2015
BlueScreeen
29 oktober 2014 · 2 030 Inlägg

riktigt tråkigt att höra! Att bilfirmor inte tänker mer på sitt eget rykte är faktiskt underligt med tanke på hur lätt saker sprids idag! Men helt rätt att anmäla dom t ARN, på dom så det sjunger om de bara! big_smile

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
jockeeeee
29 oktober 2014 · 39 Inlägg

Vad heter bilfirman? smile

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Bilen är köpt av firman, ej förmedlad. En bra bit att åka för att vandra in bara.
Lite posetivt och negativt har hänt.
+ säljaren (inte han som slängde luren i örat på mig) svarade idag vid halv 6. Sa att han bokat tid på hedin i kista imorgon kl 09.00. Lite lätt tight med tid specielt när han medelade detta via mail istället för o ringa.
Men det är ett steg i rätt riktning

- på vägen hem så började motor lampan blinka och bilen tappade effect på 1-2 cylindrar. Konstigt nog så fungerade den som vanligt igen. Bor troll i denna jävla bil.

Men men lagar de den så kan jag iaf sälja den med gott mod. Vill fan inte lura på någon annan denna i det här skicket hmm

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
29 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Firman vill jag inte hänga ut innan de fått chansen att rentvå sig själv

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Nu är bilen inlämnad till Hedin bil i akalla. Fick prata direkt med teknikern som var otroligt jävla trevlig och bemötande. Skönt att träffa en sån för en gång skull. Bilen gick inte på alla burkar så de fick han även höra när han kom ut, vi får se va de bär av. Bil företaget jag köpte bilen av har iaf tagit på sig kostnaden för felsökning. Någon reparation blir de nog inte av då det ej är specificerat.
Tänkte ladda upp en film på hur bilen låter så kan ni dömma själv om jag inbillar mig som säljan (herr släg luren i örat) påstår eller om jag har rätt. Länk kommer

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

[irl]http://youtu.be/m6Ncz0TJggM[/url]
Här är en film där ni kan höra hur den låter

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Mack855
30 oktober 2014 · 1 354 Inlägg

Länken fungerar icke hmm

amoreex
30 oktober 2014 · 2 712 Inlägg

psyco skrev:
[irl]http://youtu.be/m6Ncz0TJggM[/url]
Här är en film där ni kan höra hur den låter

Han har bara skrivit fel i BB-koden
https://www.youtube.com/watch?v=m6Ncz0T … e=youtu.be

Samt ser det ut som en skickad länk från mobil, här är för dator iaf smile

Plötsliga stoppet är det som dödar..
Saab 9-3 SC "Biopower" (2008)
Mack855
30 oktober 2014 · 1 354 Inlägg

Den låter inte frisk iallafall hmm Hoppas det löser sig

BlueScreeen
30 oktober 2014 · 2 030 Inlägg

haha låter som en riktigt gammal traktor lol Så nej jag tror inte att det är du som inbillar dig wink

Kolla gärna in mitt V40 projekt där jag lackerar min V40 på egen hand och rostlagar! :)
Motorrenovering och uppfräschning av min V70R -98 finns att följa här: Bluescreen's V70R
Räddningen av min och sambons Laserblå V70R -00, finner du bland mina projekt.
Volvo V40 T4 "R-Design" (2001)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Är o hämtar bilen efter felsökning nu. Som jag sa till bil handlaren så är laddtrycks givaren kass. Men lite fundersam varför bilen börjar gå på 4 burkar då. Känns jävligt konstigt att ha ned stängning av två cyl som säkerhets funktion? :s

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
sabsthlm
30 oktober 2014 · 113 Inlägg

säker på att det inte sitter en 2 taktare under huven? wink
kräv nya stift och tändspolar och magnetventil..sen har du nog en bra bil.
Hur långt har den gått?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

9500 full servad ink bakväxel olja.
Kommet kräva att samtliga fel på bilen skall repareras ink lampan i mätarhuset (då hedin säger att du byter hela instrumentet)
Alt köp tillbaka bilen

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
sabsthlm
30 oktober 2014 · 113 Inlägg

självklart ska bilen vara ok...får du det bytt så har du en ok TurboX tror jag...har själv fått bytt dessa prylar
min gått 9700 nu...kört ca 2000 mil med den. min började strula efter Stage 3, Funkar perfekt nu!
( böt en tändspole först,sen missade på två andra...nu alla sex nya. tyvärr hitta jag inga "uppgraderings spolar. Tror det finns)

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
30 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Vet att de finns men har tyvärr inte hittat någon själv. Kanske hår att hitta om man letar på vectra opc istället (i grunden likadan bil). Men de e ett senare problem.
Hedin har beställt hem delar och de skall komma på måndag, återstår att se om bil företaget vill laga problemen. Mailade även dem nu och förklarade att om de skall reparera bilen så skall samtliga fel ink följd fel åtgärdas. Detta är något de är skylldiga till (3mån garanti till konsument om inget annat avtalas).
I annat fall vill jag att de tar tillbaka bilen.

Talade med hedin bil ang den trasiga lampan till bränsle nålen. De e tydligen inte vanliga lampor utan saab var moderna nog att montera led i dessa. De är ytmonterade så skall hedin byta det så är det ett nytt instrument hus som gäller. Kan själv löda de (gjort på min e92a, se förr förra projektet) men känner att jag inte vill grotta med de i fall de bryter mot garantier mm. De får helt enkelt reparera de så bilen är i de skick som avtalats vid leverans.

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
psyco Vestfold chiptuning Stockholm
31 oktober 2014 · 2 405 Inlägg

Blrjar äntligen lätta lite nu.
Stämningen mellan mig och säljaren var lite mer "tinad" idag och de låter som att alla fel ska åt gärdas smile
Laddtrycks sensor på g hem och skall in på verkstaden så fort den kommer

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
frassefraze
31 oktober 2014 · 28 Inlägg

psyco skrev:
Blrjar äntligen lätta lite nu.
Stämningen mellan mig och säljaren var lite mer "tinad" idag och de låter som att alla fel ska åt gärdas smile
Laddtrycks sensor på g hem och skall in på verkstaden så fort den kommer

Skönt att höra att det är på gång åt rätt håll…
Hoppas att det går bra hela vägen så bilen blir som den borde vara....... så att du kan sätta tänderna i den igen och dra projektet vidare wink

Saab 9-3 "Turbo X" (2008)
Jimmu
1 november 2014 · 744 Inlägg

Trist, men vi får hoppas på att det löser sig snart!
Tänkte bara flika in med en observation!
Som jag nämnde tidigare i tråden så var även jag intresserad av just denna bilen, hade annonsen sparad under "sparade annonser" på min Blocket sida. En dag var bilen bortplockad, efter ett tag ( dagar eller veckor? Minns tyvärr inte) dök den återigen upp på Blocket.
Där bestämde jag mig för att inte köpa, jag googlade även företaget innan och hittade inte mycket, så jag ställde en fråga på SAAB Turbo Clubs Facebook sida och där fick man en bild av vad det var för något företag.

Fick inga bra vibbar så jag avstod denna gången.
Frågan är: hade bilen sålts och sedan tagits tillbaka pga dolda fel etc?

psyco Vestfold chiptuning Stockholm
2 november 2014 · 2 405 Inlägg

Nej den har inte varit såld innan. Reagerade även på att annonsen försvan (var samtidigt som jag mailade) men samtliga deras annonser försvan och kom tillbaka. Vet ej om det var fel på deras blocket sida eller vad som legat bakom. Fick inte fram mycket om firman när jag googlade heller så trodde allt var lugnt

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden
Vestfold chiptuning Stockholm
BMW 540i "Vestfold Chiptuning Stockholm" (2007)
Porsche Cayenne Turbo "Vestfold chiptuning Stockholm" (2008)
Hensan
2 november 2014 · 85 Inlägg

Ska följas, älskar turbo x!

BMW 550i "Tinted 2" (2007)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang