Billigaste bilen (golf-ägare) ?

Errol
22 maj 2007 · 320 Inlägg

Tjenare, har råkat köpa bensin för 3tusen spänn på knappt 4 veckor och behöver nu tänka om...


har funderat bra tag på diesel men inte hittat någon bra. behöver råd + spec från ni som äger golf-dieslar.

Jag vill ha en bil som helt enkelt är grymt snål, så nära 0,5 /milen som möjligt.
små golf-dieslarna verkar schyssta  och så är det här med skatten.
lb-regga verkar billigt om man:
1. har en ny bil ca - 03a? med partikelfilter
2. en före -93a  som har lägre skatt

har jag hört, stämmer detta?

bilen får dock inte vara dyr i inköp så det blir väl gamla härken , skatt & försäkrning får inte heller vara dyrt då jag letar en billig bil som dessutom är billig i DRIFT

räknar inte med reserv-delar dylikt. men ni som äger tex golf-dieslar går bilarna så snålt som vissa säger? kända fel ?

övriga tipsa gärna om billigaste bilen i alla avsenden(inköp,drift,underhåll,skatt,mm)

mo_tattoo
22 maj 2007 · 275 Inlägg

billigast är ju förstås en mer än 30 år gammal diesel med liten motor=skattefri och låg förbrukning.
det är ju däremot varken roligast eller bekvämast big_smile
men man kan ju inte få allt...

några sanningar som tål att tänkas på:
1.Winning an internet discussion is just like the special olympics, even though you win, you're still a retard.
2.Vi slutar inte leka för att vi blir gamla utan
Vi blir gamla för att vi slutar leka.
BMW 530d (2009)
Volkswagen bubbla "ratrod on air ride" (1966)
Bebben Legitimerad besserwisser
22 maj 2007 · 921 Inlägg

Minns inte riktigt, men Audis dielsar drar inte mycket. En kompis påstod hans A6 med 1,9 tdi drog 0,55. Men tänk på att skatten blir högre på dieslar.

Men det är säkert samma motorer i VW som Audi. Samma delar och allt.

zoopåse
22 maj 2007 · 1 171 Inlägg

Finns ju en modell som heter Audi A2 3L som drar 0.32liter/mil blandat och 0.26l/mil landsväg. Den kostar 1260kr i skatt har jag för mig och räknas som miljöbil (absurd term förresten) av vägverket. Så kan du ta värdeminskningen på en 01:a (finns inte äldre) och åker många mil varje månad så blir den troligtvis billig.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang