Stendöd NY stereo

perf
29 december 2014 · 8 Inlägg

Jag är sjukt trött på att köpa bilstereos. Det blir bara krångel hela tiden. Jag behövde köpa en stereo eftersom den som satt i bilen saknade knapp panelen som sitter på framsidan. Om stereon fungerade tidigare vet jag inte. Hur som helst så köpte jag en billig stereo på biltema (tror den kostade typ 400).

Jag hade redan en kontakt som gör om kontakten i bilens härva till såndär dubbel iso kontakt. Antog att man bara skulle behöva koppla in och starta skiten men så enkelt ska det minsann inte vara.

Power knappen verkar inte göra ett smack så jag kopplade helt enkelt ur iso kontakterna och mätte nr 7 och nr 8 på kontakten med 5 stift. Dvs den röda och svarta kabeln. 11.8 volt (batteriet är väl inte de bästa). Det är i alla fall inget glapp i vad jag tror är strömkällan. Så den borde väl i alla fall lysa?

Jag provar stereon igen med motorn igång utan resultat. Jag håller in reset knappen med ett gem i ungefär 20 sekunder och provar ingen. Inget resultat.

Det värsta är att jag har haft exakt samma problem tidigare med en lika dan bil och med en stereo från kjell och company. Så jag vet inte om det bara är jag som är dum i huvet eller om alla stereos jag köper är kassa. Vilka sladdar ska ha ström för att skiten ska lysa?

Biltema ligger ungefär 2.5 mil bort så är inte så sugen på att åka dit i onödan.

Tacksam för svar!

Senast redigerat av perf (29 december 2014)

fadret
29 december 2014 · 1 125 Inlägg

Har du även en Gul kabel,prova att koppla den med den Röda eller om du byter plats på dom

Volvo V70 "Bebisen" (1998)
perf
29 december 2014 · 8 Inlägg

fadret skrev:
Har du även en Gul kabel,prova att koppla den med den Röda eller om du byter plats på dom

Yep, det var den gula som var felet! Det var en säkring som hade gått. Tack smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang