(Flyttar tråd själv då det råkade bli fel)
Köpte en vinterpulka att ha kul med. Blev en 945 med full tryckarn
Problemet är att den dör vid frikoppling efter turbon laddat eller varvet vart högre än ca 2500v. Kollat lite vacum och insug/avgas läckage. Provat annan lmm och får inga felkoder. Har läst på andra forum att det kan vara dumpventilen som orsakar detta då membranet kan har gett sig. Står också rätt mycket om tomgångsmotorn, men det tror jag mest bara folk säger för att det finns en komponent som heter så Haha. kan ju dock vara värt och smörja upp iaf....
Går för övrigt fint på tomgång och trycker på rätt bra vid gaspådrag. Vet ej vad den laddar då jag saknar turbotrycks mätare och har ingen aning om någon har justerat stången på wg....dricker en hel del soppa men tror de är mer bromsarna som ligger på.
Någon som känner igen detta eller har andra förslag om vidare felsökning att komma med?
Hur kan ja kolla om membranet har gett sig och går det o köpa ny lös eller är det komplett turbo som gäller ?
tacksam för svar
Edit: tror jag har en garret turbo då det är en årsmodell -93 med justerbar wg.
Senast redigerat av blink_pj (6 januari 2015)
* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!