Volvo 850 GLT "b5254s" 20v 170hk

DreadAce
5 januari 2015 · 28 Inlägg

Är det någon här inne som kan ge mig ett svar på vad den här maniken heter? Har försökt att leta runt på bildelsbasen, Btema, skruvat men jag hittar den inte, och extra svårt när man inte vet vad den heter. tacksam för svar
P.s den ska sitta i luftslangen och därav går det två slangar till oljeavkiljaren.

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210136/210136-2903330daef9746c7212d32be23a9211.jpg

Senast redigerat av DreadAce (5 januari 2015)

Christian S
5 januari 2015 · 4 816 Inlägg

är väll i den som flamskyddet sitter? rund plast grej med massa små hål.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
DreadAce
6 januari 2015 · 28 Inlägg

Ja du om jag ändå kunde se in i de stora hålet, den är totalt igensatt. Så de blir att åka in till skroten i morgon pga den här 13dagen blablabla...

den där saken ska sitta i den här om du förstod smile

https://www1.garaget.org/gallery/images/211/210136/210136-5dda1bf4fdcad30ee93dc5dfc2e66b15.jpg

Christian S
6 januari 2015 · 4 816 Inlägg

DreadAce skrev:
Ja du om jag ändå kunde se in i de stora hålet, den är totalt igensatt.

det är därför man tar bort flamskyddet och kör utan.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
DreadAce
6 januari 2015 · 28 Inlägg

aha. Får se hur de ser ut på skroten. tack för dina svar

Mvh Johnny

DreadAce
8 januari 2015 · 28 Inlägg

@Christian S
Du verkar kunna en del om bilar. Tänkte höra med dig om man kan lyfta ventilkopan utan att behöva ta av kamremen och låta axlarna ligga kvar, för jag är lär byta en packbox på vänster kamaxlar fram.

Mvh J

Christian S
9 januari 2015 · 4 816 Inlägg

nej det kan man inte då det är kåpan som håller kamaxlarna på plats.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
DreadAce
9 januari 2015 · 28 Inlägg

Okej de var ju mindre roligt.

Mvh

DreadAce
18 januari 2015 · 28 Inlägg

Kanske ingen som bryr sig men jag kan skriva vad jag gjorde med bilen ifall någon annan haft/har samma problem. Jag bytte packboxarna back  på kamaxlarna genom att pilla ut dom gammla och knackade in dom nya (försiktigt). Samt nytt fördelar lock och rotor då oljan hade runnit ut från ventilkopan. Bytte en vakumslang som går från högersidan på insuget satt dit de nya flamskyddet och återmontera alla sladdar slangar osv, och vips så starta bilen som en klocka. Och inget övertryck i motorn samt att han håller oljan kvar i motorn.

Med vänliga hälsningar Johnny

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang