Debatt: Nya förslaget - Förbjud alla gamla dieselbilar byggda före 2011

SkyCandy1 Meldem
21 februari 2015 · 117 Inlägg

Tror att enda fördelen med dieslar är att de släpper ut margninellt mindre CO2/km, bränslet är sämre på allt annat och är inte lämpad för personbilstrafik

Evildan
21 februari 2015 ·

_Blue_Speed_ skrev:

Evildan skrev:

_Blue_Speed_ skrev:

Ja, efter dina uträkningar vet vi nu att V70N är en ovanlig bil i Sverige. Bra det.

Även fast du vill att alla bilar som släpper ut mer än 130g/km ska skrotas så måste jag tyvärr meddela att den "skitiga" V70N kommer fortsätta rulla fram på våra vägar ett bra tag till..

Vi vet åtminstone att det är under 4% V70N 2000-2005 av landets totala bilpark, huruvida det är många eller få kan var och en avgöra.
Få märken har en sådan hög marknadsandel som just V70N, däremot finns det en uppsjö med andra tillverkare och modeller vilket spär ut antalet.

Du måste ju vara en fullständig "planta" med dina återkommande märkliga slutledningar av text du läser.
Jag har aldrig skrivit någonting om att jag vill skrota bilar som släpper ut mer än 130g/km, inte i denna tråd eller någon annanstans heller.

Jag spekulerade tidigare om ett forum som bygger på text verkligen är rätt forum för dig, du styrker återupprepade gånger den tesen med din fullständiga brist på läsförståelse och förmåga att plocka enskilda meningar ur en större kontext för att ändra opponentens påståenden för att passa din Volvovimsiga agenda.

Skärp till dig människa!

Du ansåg väl att alla "skitiga" bensinbilar som släpper ut mer än "kanske" 130 gram skulle vara "lagom" att förbjuda? Vad hade du tänkt att göra med alla dessa bilar då? Skroten är väl enda utvägen? Eller har min läsförståelse svikit mig än en gång?

Då tråden handlar om att förbjuda skitiga bilar på utsatta områden så nej det åsyftar inte alla bilar, däremot är det fortfarande inom vissa områden, likt dubbdäcksförbud inom vissa områden/gator i några städer.

Ja, du har för omväxlings skull helt rätt, den svek dig igen din bristande läsförståelse då du återigen förefaller enbart läsa och tillgodogöra dig enstaka meningar som för stunden passar din agenda.
Om du läser hela inlägget så klarnar det kanske, om inte så be någon om hjälp.

Jag gör som många andra forumsmedlemmar tidigare gjort och även jag själv, avslutar det här enformiga ältandet med dig här och nu.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang