Ni som har en chippad Volvo S40/V40 2.0T vad ligger förbrukningen på?

LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

jag undrar vad ni har för bränsleförbrukning efter chipning till 205hk 334Nm på eran 2.0T S40/V40

LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

vad skall förbrukningen ligga på??

vart ner till Varberg å hem igen och då visa den 0.78 skall den ligga kring där eller lägre?

FireTraXX DFFL
26 maj 2007 · 9 020 Inlägg

Med "rätt" chip så ska förbrukningen gå ner jämfört med original.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

FireTraXX skrev:
Med "rätt" chip så ska förbrukningen gå ner jämfört med original.

har ett BSR chip i

LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

Någon som vet?

Ack3
26 maj 2007 · 93 Inlägg

hehe de beror på hur du kör. jag kmr 40 mil på 55 liter  tongue..

LazerHawke skrev:
Någon som vet?

Turbo is the shit =)
LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

Ack3 skrev:
hehe de beror på hur du kör. jag kmr 40 mil på 55 liter  tongue..

LazerHawke skrev:
Någon som vet?

om man kör lugnt ?

volvoX4Y
26 maj 2007 · 95 Inlägg

Chippningen fick ner bensin förbrukningen en liten del .
Ligger runt 0.67-0.70  gasar man drar det sj klart lite till men ändå mindre med en chippad bil.
Har på min egna bil BSR chip o sen min tjejs powerchip.
Tycker sj att BSR funkar bäst.


När en 2,0 T är chippad så går det som den igentligen skulle göra redan från början.

Se upp för väduren
LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

volvoX4Y skrev:
Chippningen fick ner bensin förbrukningen en liten del .
Ligger runt 0.67-0.70  gasar man drar det sj klart lite till men ändå mindre med en chippad bil.
Har på min egna bil BSR chip o sen min tjejs powerchip.
Tycker sj att BSR funkar bäst.


När en 2,0 T är chippad så går det som den igentligen skulle göra redan från början.

men som sagt vart skall det ligga som lägst och som mest när man kör normalt och dom tillfällen man e blyfot???

som lägst på min lilla trip idag kom ja ner på 0.78 men när ja gasa gick den till 0.91 innan på "lång" tripar så har den gått ner på 0.65-67 (orginal)

Senast redigerat av LazerHawke (26 maj 2007)

volvoX4Y
26 maj 2007 · 95 Inlägg

LazerHawke skrev:

volvoX4Y skrev:
Chippningen fick ner bensin förbrukningen en liten del .
Ligger runt 0.67-0.70  gasar man drar det sj klart lite till men ändå mindre med en chippad bil.
Har på min egna bil BSR chip o sen min tjejs powerchip.
Tycker sj att BSR funkar bäst.


När en 2,0 T är chippad så går det som den igentligen skulle göra redan från början.

men som sagt vart skall det ligga som lägst och som mest när man kör normalt och dom tillfällen man e blyfot???

som lägst på min lilla trip idag kom ja ner på 0.78 men när ja gasa gick den till 0.91 innan på "lång" tripar så har den gått ner på 0.65-67 (orginal)

Ligger man o kör i 90 km/h en lång bit så ligger den runt 0.67
Men ligger man o trycker i 150 km/h på en lång motervägsresa ligger den på ca 1,2

Se upp för väduren
LazerHawke
26 maj 2007 · 1 268 Inlägg

volvoX4Y skrev:

LazerHawke skrev:

volvoX4Y skrev:
Chippningen fick ner bensin förbrukningen en liten del .
Ligger runt 0.67-0.70  gasar man drar det sj klart lite till men ändå mindre med en chippad bil.
Har på min egna bil BSR chip o sen min tjejs powerchip.
Tycker sj att BSR funkar bäst.


När en 2,0 T är chippad så går det som den igentligen skulle göra redan från början.

men som sagt vart skall det ligga som lägst och som mest när man kör normalt och dom tillfällen man e blyfot???

som lägst på min lilla trip idag kom ja ner på 0.78 men när ja gasa gick den till 0.91 innan på "lång" tripar så har den gått ner på 0.65-67 (orginal)

Ligger man o kör i 90 km/h en lång bit så ligger den runt 0.67
Men ligger man o trycker i 150 km/h på en lång motervägsresa ligger den på ca 1,2

okej tyckte det tog en jädra tid innan den gick ner till 0.78 ens låg i 110 sen 90 sen 70

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang