Passar 19" på sänkt Golf R32?

virre3
27 februari 2015 · 16 Inlägg

Tjena!

Jag har en Golf R32 2006 och är lite rädd för att de 19" jag har tänkt att köpa kommer att passa för att den
är lite sänkt och har större bromsoks än original. Just nu sitter det 18" på bilen och passar utan problem.
De jag hade tänkt att köpa är 235/35-19  8,5 ET45 .
Dessa: http://www.wheelzone.se/falgar/19-inter … olish.html

Det jag är rädd för är om dessa nya däck kanske skrapar i skärmen? Eller tror ni det kan funka?
Såhär ser det ut just nu:

http://i.gyazo.com/d0c1b776f6d475ce22db5da194440f1c.png
http://i.gyazo.com/8cd400268778a7d7ed101bf28d638da0.png

Hur ska jag veta att de passar?

Tack på förhand! smile

Audi S4 B8 (2009)
Tobzter
27 februari 2015 · 3 145 Inlägg

Om alla dimensioner är rätt på den nya fälgen/däcken så ska ju inte rullomkretsen ändras då är det inga problem om du inte ändrar ET eller däck bredd

Senast redigerat av tobzter (27 februari 2015)

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
TomBjorklund VAGIS Car Club
27 februari 2015 · 1 093 Inlägg

ET kan man absolut in bara bolla med, det som avgör tillsammans med fälgbredd vart det tar i (skärmkant eller fjäderben).

Original MK5 R32 har ET(+)51

Så att köra 8.5" med ET45 är lugnt smile kolla Preasty här på garaget, MK5 R32 med RS4 19"

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
virre3
27 februari 2015 · 16 Inlägg

t_one21 skrev:
ET kan man absolut in bara bolla med, det som avgör tillsammans med fälgbredd vart det tar i (skärmkant eller fjäderben).

Original MK5 R32 har ET(+)51

Så att köra 8.5" med ET45 är lugnt smile kolla Preasty här på garaget, MK5 R32 med RS4 19"

Okej! Det jag är rädd för är också att jag har större bromsoks än original, kanske det påverkar? Det jag är mest rädd för är att den ska skrapa i skärmkanten. Såg att Preasty inte hade sänkt sin heller, vilket min är litegrann, vet inte exakt hur mycket heller då jag ganska nyligen har köpt bilen. Samt att jag har större bromsoks somsagt smile
Tack för bra informerande svar förövrigt!

Senast redigerat av virre3 (27 februari 2015)

Audi S4 B8 (2009)
virre3
27 februari 2015 · 16 Inlägg

tobzter skrev:
Om alla dimensioner är rätt på den nya fälgen/däcken så ska ju inte rullomkretsen ändras då är det inga problem om du inte ändrar ET eller däck bredd

ET51 har jag nu och byter ner till ET45. Rullomkretsen är jag inte så orolig över, det är mest att fälgen kanske skrapar i skärmen när jag svänger och så. Sen har jag större bromsoks också som kanske påverkar(?).

Audi S4 B8 (2009)
J3n5
27 februari 2015 · 792 Inlägg

Du skulle ju kunna ta en mindre profil på däcket om du är rädd att det tar i smile Jag tror det kommer passa utan problem. Möjligtvis i hård kurvtagning och tungt lastad bil att det kanske tar i lite grand. Men det är ju bara charmigt wink

Mazda Miata "Turbo" (1991)
virre3
27 februari 2015 · 16 Inlägg

J3n5 skrev:
Du skulle ju kunna ta en mindre profil på däcket om du är rädd att det tar i smile Jag tror det kommer passa utan problem. Möjligtvis i hård kurvtagning och tungt lastad bil att det kanske tar i lite grand. Men det är ju bara charmigt wink

Alright tack så mycket smile Fälgarna är beställda nu

Audi S4 B8 (2009)
J3n5
27 februari 2015 · 792 Inlägg

virre3 skrev:

J3n5 skrev:
Du skulle ju kunna ta en mindre profil på däcket om du är rädd att det tar i smile Jag tror det kommer passa utan problem. Möjligtvis i hård kurvtagning och tungt lastad bil att det kanske tar i lite grand. Men det är ju bara charmigt wink

Alright tack så mycket smile Fälgarna är beställda nu

Härligt! snyggt fälgval. I värsta fall får du väl valsa ut lite fram smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
virre3
27 februari 2015 · 16 Inlägg

J3n5 skrev:

virre3 skrev:

J3n5 skrev:
Du skulle ju kunna ta en mindre profil på däcket om du är rädd att det tar i smile Jag tror det kommer passa utan problem. Möjligtvis i hård kurvtagning och tungt lastad bil att det kanske tar i lite grand. Men det är ju bara charmigt wink

Alright tack så mycket smile Fälgarna är beställda nu

Härligt! snyggt fälgval. I värsta fall får du väl valsa ut lite fram smile

Det går inte att höja bilen om det skulle bli så i värsta fall ?

Audi S4 B8 (2009)
J3n5
27 februari 2015 · 792 Inlägg

virre3 skrev:

J3n5 skrev:

virre3 skrev:

Alright tack så mycket smile Fälgarna är beställda nu

Härligt! snyggt fälgval. I värsta fall får du väl valsa ut lite fram smile

Det går inte att höja bilen om det skulle bli så i värsta fall ?

Jo absolut, är den sänkt med coilovers eller sänkfjädrar? Är ju bara höja i vilket fall smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
Tobzter
27 februari 2015 · 3 145 Inlägg

virre3 skrev:

tobzter skrev:
Om alla dimensioner är rätt på den nya fälgen/däcken så ska ju inte rullomkretsen ändras då är det inga problem om du inte ändrar ET eller däck bredd

ET51 har jag nu och byter ner till ET45. Rullomkretsen är jag inte så orolig över, det är mest att fälgen kanske skrapar i skärmen när jag svänger och så. Sen har jag större bromsoks också som kanske påverkar(?).

ET 45 så kommer fälgen längre ut jämfört med et51

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
J3n5
27 februari 2015 · 792 Inlägg

tobzter skrev:

virre3 skrev:

tobzter skrev:
Om alla dimensioner är rätt på den nya fälgen/däcken så ska ju inte rullomkretsen ändras då är det inga problem om du inte ändrar ET eller däck bredd

ET51 har jag nu och byter ner till ET45. Rullomkretsen är jag inte så orolig över, det är mest att fälgen kanske skrapar i skärmen när jag svänger och så. Sen har jag större bromsoks också som kanske påverkar(?).

ET 45 så kommer fälgen längre ut jämfört med et51

6mm smile

Mazda Miata "Turbo" (1991)
TomBjorklund VAGIS Car Club
28 februari 2015 · 1 093 Inlägg

Hans är sänkt med H&R 25mm, även om den inte är uppdaterad, nu ska han på med coils så får se hur långt han kommer utan åtgärder (camber, vals...)

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang