Frågor om Bosch 968 och LMM (Volvo 940)

oggster
3 mars 2015 · 56 Inlägg

Hej!
Det är så att jag har beställt Bosch 968 (Gröna R) för att sätta i min Volvo 940FTT -94. Har också de speciella bränsle och tändningsboxarna till spridarna som finns att köpa på kl-racing. Vad ska jag tänka på när jag ska sätta i dom? Jag har hört att man ska klippa kablarna till spridarmotståndet som sitter vid vänster strålkastare och sätta ihop alla dessa kablar med varandra i en klump. Jag har också hört att man ska ha en 3" LMM till den också, kan man göra en egen med elektroniken som sitter original eller kan man ta en från en 740 16V? Hur blir det då med anslutningarna till turbon och till mitt öppna luftfilter, måste jag köpa en "adapter" för att få ner storleken? Är det viktiga att mätaren sitter i ett rör som är 3" och anslutningarna på gavlarna kan vara mindre för att passa som det ska på slangen till turbon etc. om jag nu gör en egen? Tack på förhand smile
MVH Oskar L

Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
oggster
3 mars 2015 · 56 Inlägg

Sitter även en något större turbo på, kan kolla exakt vad den heter om det är intressant smile

Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
oggster
4 mars 2015 · 56 Inlägg

Hur blir det med bräsletrycket då? står att 968orna ska leverera 465cc vid 3.8 bar, måste man ställa upp trycket manuellt på nåt sätt eller sköter bräsnleboxen det?
mvh

Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
turbodeath
4 mars 2015 · 2 452 Inlägg

det är viktigt o ha ett 3 tums rör eller 3 tums elektronik,finns att köpa på kl-racing.man skall ta bort strömmen från batteriet när man jobbar med boxarna.finns mycket här om du använder sökfunktionen o söker.

döden kommer tillbaka
oggster
4 mars 2015 · 56 Inlägg

turbodeath skrev:
det är viktigt o ha ett 3 tums rör eller 3 tums elektronik,finns att köpa på kl-racing.man skall ta bort strömmen från batteriet när man jobbar med boxarna.finns mycket här om du använder sökfunktionen o söker.

Men går det bra att bara ha 3tums där själva mätaren sitter och sedan original anslutningar på vardera sida som är runt 63mm? Tack för svar
Mvh

Vissa kallar det turbo-lagg, jag kallar det förspel
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang