Luktade bränt gummi från motorn... (Volvo 850 GLT -92)

Alkalinee
15 mars 2015 · 138 Inlägg

Hej,

Efter en kort sträcka på max 2mil så märkte jag att de lukta bränt gummi(eller bara bränt) under motorhuven. Tempmätaren visade inget onormalt i instrumenteringen. Såg att det kom en liten rökpust från en svart stor plastslang som var inkopplat till insuget på grillen. Rökpusten såg jag ~2sek efter jag slog av tändningen, o det är ju en möjlighet att det inte har nånting med lukten att göra.

Min tanke var att de kanske är kopplingen. Jag har aldrig känt lukten tidigare, och precis innan så skulle jag upp på en ganska hög trottoarkant, så jag slirade ganska mycket på kopplingen på lite onödigt höga varv (Hade musik på, så hörde inte riktigt :p )

Förresten, kom på en sak nu. Kan de vara för lite motorolja i? Var ju ett tag sen jag kollade de där...

Bil: Volvo 850 GLT -92
Miltal: 33.000

Mack Forum- och sitemoderator
15 mars 2015 · 26 174 Inlägg

Tror hellre på första alternativet, att du slirade på kopplingen.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
zleepy Trucker
15 mars 2015 · 1 393 Inlägg

Om du är orolig över olje nivån, så varför kollar du inte stickan? smile

Nothing but
Rock 'n' Roll :)
Alkalinee
15 mars 2015 · 138 Inlägg

Inga fel på ollja... precis bakom motorn så finns de som ett rör. Om jag spottar på den så kokar de upp direkt, sen så ryker de om de :p Verkar ha läckt olja på där också... Normalt?

zzr94092
15 mars 2015 · 4 407 Inlägg

vad tror du själv"Verkar ha läckt olja på där också... Normalt?" är inte normalt...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang