Spacers till 240

Emiliutti
19 mars 2015 · 29 Inlägg

Hejsan nu ska jag beställa spacers till min 240 smile Har 8 tum breda däck och just nu när dom sitter på så ser det ut som att dom gömmer sig i hjulhuset bak och det är ju inge snyggt direkt. Vill att dom ska titta ut alltså sticka ut lite utanför hjulhuset. Så till min fråga hur breda spacers ska jag ha?

Kanske är bra att veta att jag ska sänka bilen och ska ha 195er på däckena så det blir lite strech smile

Tack på förhand smile

OBS Glömde skriva det att ET på fälgarna ligger på 23! smile

Senast redigerat av Emiliutti (19 mars 2015)

Tobzter
19 mars 2015 · 3 145 Inlägg

De är ju svårt och gissa till sig hur långt ut du kan flytta fälgen....Så de är väl bara ta ett skjutmått och mäta så ser du ju själv hur tjock spacer du kan ha.

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Emiliutti
19 mars 2015 · 29 Inlägg

tobzter skrev:
De är ju svårt och gissa till sig hur långt ut du kan flytta fälgen....Så de är väl bara ta ett skjutmått och mäta så ser du ju själv hur tjock spacer du kan ha.

Okej får göra det smile

Dr_struts
19 mars 2015 · 1 861 Inlägg

Du vet att det blir sjukt mycket stretch med 195 på 8"? Som sagt du lär nog mäta själv med tanke på att du inte skrivit ET och så på fälgarna! ^^ Tänk på att hjulen ska ha plats och röra sig med 240'n är ju lite knepig då hjulen sitter "långt fram" i hjulhuset smile

Ford Sierra GT "Tredje gången gillt" (1992)
Emiliutti
19 mars 2015 · 29 Inlägg

Dr_struts skrev:
Du vet att det blir sjukt mycket stretch med 195 på 8"? Som sagt du lär nog mäta själv med tanke på att du inte skrivit ET och så på fälgarna! ^^ Tänk på att hjulen ska ha plats och röra sig med 240'n är ju lite knepig då hjulen sitter "långt fram" i hjulhuset smile

Et ligger på 23 på mina sommarfälgar smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang