Behöver snabba svar om påställning.

mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

Hej:

Jag har sålt min bil och nu vill han som köpte bilen ställa på den.

Jag sålde bilen igår (26/5) och idag (27/5) ville han att jag skulle ge honom bilens regnr i sifferform så att han kan ställa på bilen.

Frågan är vem kommer få betala skatten i såfall?

För jag vill inte betala skatten eftersom jag sålde bilen avställd.

Lone Star
27 maj 2007 · 1 231 Inlägg

Skatten kommer väl till den som är bilens ägare. Har inte pappret hunnit kommit in borde fakturan komma till dig? Tror det funkar så

Men om du sålt bilen, varför ska han ha regnummret? Har han inte hämtat den eller?

Mitt projekt: Evo III
mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

Lone Star skrev:
Skatten kommer väl till den som är bilens ägare. Har inte pappret hunnit kommit in borde fakturan komma till dig? Tror det funkar så

Men om du sålt bilen, varför ska han ha regnummret? Har han inte hämtat den eller?

Jo han har hämtat bilen med han vill ha pappret som det står Regnr i siiferform för att kunna ställa på fordonet. Eller behörighetskoden som finns på pappret. Vet inte riktigt.

Lone Star
27 maj 2007 · 1 231 Inlägg

mr_persiano skrev:

Lone Star skrev:
Skatten kommer väl till den som är bilens ägare. Har inte pappret hunnit kommit in borde fakturan komma till dig? Tror det funkar så

Men om du sålt bilen, varför ska han ha regnummret? Har han inte hämtat den eller?

Jo han har hämtat bilen med han vill ha pappret som det står Regnr i siiferform för att kunna ställa på fordonet. Eller behörighetskoden som finns på pappret. Vet inte riktigt.

Ok. Men be han vänta nån dag då, tar ju bara 2-3 dagar så har vv registrerat bytet. Då slipper ni några problem.

Mitt projekt: Evo III
mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

Lone Star skrev:

mr_persiano skrev:

Lone Star skrev:
Skatten kommer väl till den som är bilens ägare. Har inte pappret hunnit kommit in borde fakturan komma till dig? Tror det funkar så

Men om du sålt bilen, varför ska han ha regnummret? Har han inte hämtat den eller?

Jo han har hämtat bilen med han vill ha pappret som det står Regnr i siiferform för att kunna ställa på fordonet. Eller behörighetskoden som finns på pappret. Vet inte riktigt.

Ok. Men be han vänta nån dag då, tar ju bara 2-3 dagar så har vv registrerat bytet. Då slipper ni några problem.

Men han säger att han vill använda bilen så snabbt som möjligt. Det är därför han säger att han behöver ställa på den.

mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

Hittade detta på Vägverkets sida.

Skatteskyldig är den som enligt vägtrafikregistret äger fordonet vid ingången av uppbördsmånaden eller när fordonet ställs på. Om du anser att skatten är felaktig, vänd dig till Skatteverket Fordonsskatteenheten i Örebro, 701 87 Örebro. Ansökan måste göras inom 30 dagar efter det att skatten skulle ha varit betald.

Vad menar dom med INGÅNGEN AV UPPBÖRDSMÅNADEN?

sexy_d
27 maj 2007 · 665 Inlägg

du behöver bara behörighetskoden- sen du måste ringa till  nummer som står på blå papper. jag tror den börjar med 0771-.....

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
MilleN
27 maj 2007 · 9 108 Inlägg

Skatteskyldig är den som enligt vägtrafikregistret äger fordonet vid ingången av uppbördsmånaden eller när fordonet ställs på.

Tror han försöker blåsa dig lite då räkningen kommer komma till dig. Han borde få sitt ägarbevis om någon dag bara så då får han en egen behörighetskod. Låt honom vänta såvida han inte betalar dig kontant och du känner dig manad att hjälpa honom... wink

sexy_d
27 maj 2007 · 665 Inlägg

gör det- vänta lite !!!! men akta dig!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)
BMW Touring 328 Kompressor "KompressorBeast" (1996)
smekt_banan folkvagn performance
27 maj 2007 · 60 Inlägg

han kan ändå inte ställa på den eftersom att du står som ägare och han kommer inte in i vägverkets system..

mr_persiano *GULAN*
27 maj 2007 · 647 Inlägg

Löste det genom att säga att jag inte hittar pappren som koden står på.

Sa till han att han får vänta tills han fått sina egne papper.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang