Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Knugcab
15 mars 2015 · 5 111 Inlägg

Köpte multirem till min MB C180 (W203, M111-motor) där igår, den är väldigt lätt att montera,den går dit utan att man ens behöver släppa på sträckaren och LÄTT är den att trä över också.....men den greppar kanske lite dåligt!
Varning för den alltså, alldeles för lång.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
torsen
17 mars 2015 · 7 238 Inlägg

Otrooooliga prishöjningar på Biltema!
I förra veckan kom en folder från Biltema i brevlådan.
Kompostkvarnen S2501 # 17-558 kostade då 299:-.
I dag kom Biltemakatalogen, då kostar samma kompostkvarn 1.799:-!!!!!!!

Henkix
17 mars 2015 · 6 737 Inlägg

torsen skrev:
Otrooooliga prishöjningar på Biltema!
I förra veckan kom en folder från Biltema i brevlådan.
Kompostkvarnen S2501 # 17-558 kostade då 299:-.
I dag kom Biltemakatalogen, då kostar samma kompostkvarn 1.799:-!!!!!!!

dem kanske bytt leverantör till en som håller bättre kvalité? tongue

Du är liv
Du är dom långa milen mot Berlin.
I döda vinkeln ser jag allt du gör.
Då stänger jag själen klämmer ihjäl den & hittar en himmelsk drog.
it_mutt Avstängd
17 mars 2015 · 10 388 Inlägg

torsen skrev:
Otrooooliga prishöjningar på Biltema!
I förra veckan kom en folder från Biltema i brevlådan.
Kompostkvarnen S2501 # 17-558 kostade då 299:-.
I dag kom Biltemakatalogen, då kostar samma kompostkvarn 1.799:-!!!!!!!

Ehm, i senaste "månadsbladet" (någon trädgårdsspecial som kom förra veckan), så kostar S 2501 (art.nr. 17-558) 1799:- i "min upplaga" iaf. (Längst ner till höger på s.16).

Rör inte ihop det med priset bredvid (till höger), eller ovanför, som är just 299:-?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
moparfarmer österbybruk
22 mars 2015 · 267 Inlägg

biltemas kromsprej ger en silvergrå nyans som passar utmärkt till insug och vattenrör på saab v4. farsan har kört ca 35mil nu och färgen håller för värmen... och ja motorn är trimmad... 1735cc 115hk i en 900kg sonett...

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
w300i
22 mars 2015 · 21 Inlägg

Köpte deras vinkelslip för 299:- för ett par dagar sen,följde med 2 slipskivor och en extra kolsats. Funkar riktigt bra faktiskt!

GMC Jimmy "Monstertrucken" (1983)
pompe90
23 mars 2015 · 408 Inlägg

tobzter skrev:
Biltema's gummifärg "plastidip" är överraskande bra . bra täckning ,lätt och dra bort .bra pris .så den får +++++

Helt okej pris, lätt tillgängligt åtminstone i tokholm(läs:Stockholm) sedan är den faktiskt helt okej att ha och göra. Konstiga munstycken som jag inte gillar iofs men efter en stunds sprayande vande man sig.

Färgen ser BRA ut, men det gäller att ha gjort förarbetet väldigt noggrant som med allt annat "lackarbete" även om plastidip är löjligt snäll att arbeta med så att säga.

2.5-3.0 biltema märken av 5.0 möjliga.

Detta jämför jag med riktig plastidip från USA som jag använde några veckor tidigare som jag är mycket nöjd med, dock 250-300kr dyrare.


EDIT-

Använde 3 burkar till 4st 17" fälgar. USA burkarna fick man spraya 3.5 burkar på 17" innan man blev helt nöjd, men var iofs jävligt petig på dom fälgarna så gick åt mer där lol

Senast redigerat av pompe90 (23 mars 2015)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
volvo-93
26 mars 2015 · 625 Inlägg

Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile Vet bara en kompis som köpte en motorsåg och tändstiftet flög ut och gängorna var totalt borta big_smile

Senast redigerat av volvo-93 (26 mars 2015)

moparfarmer österbybruk
27 mars 2015 · 267 Inlägg

jag köpte biltemas 125mm vinkelslip för några år sedan, den höll några skivor, sen rasade vinkelväxeln... fick ut en ny på garantin samma vecka. den öppnade jag vinkelväxeln på innan jag började använda den och hittade felet på varför den första rasade, fettklumpen som ska smörja dreven låg i ett hörn och kuggarna var torra! fyllde på med entreprenadfett, då höll den flera år innan kolena tog slut.
för mej är biltemas vinkelslipar ett vettigt alternativ om man bara kapar småsaker nån  ibland, då är ju en aeg eller nåt sånt bara onödigt

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Dodge Dart "Swinger" (1971)
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
rcy
27 mars 2015 · 1 705 Inlägg

volvo-93 skrev:
Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile

Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

moparfarmer österbybruk
27 mars 2015 · 267 Inlägg

du kanske ska köpa en AEG istället... en sådan kostar ju mindre än 10 biltemaslipar tongue och går den sönder är det livstidsgaranti big_smile

rcy skrev:

volvo-93 skrev:
Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile

Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!
Chevrolet camaro "zebran" (1998)
Chevrolet S10 "Stian" (1999)
Dodge Dart "Swinger" (1971)
kyngas Varvstopparn
27 mars 2015 · 460 Inlägg

Billigaste vinkelslipen har funkat fint i 6månader hos mig iallfall,och den behandlas som skit.
Bara knappen som man håller fast skivan med,när man byter skiva som pajat.

Lite stor och klumpig bara.

Däremot julas har jag pajat ett antal vinkelväxlar på..

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!
Volvo 740 gle "Dieseldoris" (1984)
simlar
27 mars 2015 · 5 526 Inlägg

kyngas skrev:
Billigaste vinkelslipen har funkat fint i 6månader hos mig iallfall,och den behandlas som skit.
Bara knappen som man håller fast skivan med,när man byter skiva som pajat.

Lite stor och klumpig bara.

Däremot julas har jag pajat ett antal vinkelväxlar på..

Kört med biltemas 199kr vinkelslip nu i 3år utan bekymmer.

Har däremot en Meec-tools som drevet till vinkelväxeln lossnade från axeln och knappen vid skivbyte har gått sönder och flygit iväg. Drevet lagades genom att svetsa fast det då det bara är ditpressat original och sen i med nytt fett.
Den maskinen används nu enbart till stålborste då det är för jobbigt att byta skivor på den tongue

Volvo 360 GLT "Rödingen" (1988)
Volkswagen LT31 "Luppen" (1983)
rcy
27 mars 2015 · 1 705 Inlägg

moparfarmer skrev:
du kanske ska köpa en AEG istället... en sådan kostar ju mindre än 10 biltemaslipar tongue och går den sönder är det livstidsgaranti big_smile

rcy skrev:

volvo-93 skrev:
Biltemas billigaste vinkelslip är grymt hållbar kört hårt med den i 2 år kanske. Aldrig haft problem med deras varor Biltema är perfekt smile

Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

Hade en Bosch som gav upp efter typ 20 års trogen tjänst för ett tag sedan och har inte hunnit hitta en bra ersättare efter det, så det har blivit Biltema så länge.
Ska väl dock ta tag i det snart och skaffa en riktig maskin igen. En och annan Biltema kommer det nog alltid att finnas i garaget iaf, ibland behöver man ju billigt skit som är lätt att ersätta. smile

Caffe
27 mars 2015 · 1 436 Inlägg

simlar skrev:

kyngas skrev:
Billigaste vinkelslipen har funkat fint i 6månader hos mig iallfall,och den behandlas som skit.
Bara knappen som man håller fast skivan med,när man byter skiva som pajat.

Lite stor och klumpig bara.

Däremot julas har jag pajat ett antal vinkelväxlar på..

Kört med biltemas 199kr vinkelslip nu i 3år utan bekymmer.

Har däremot en Meec-tools som drevet till vinkelväxeln lossnade från axeln och knappen vid skivbyte har gått sönder och flygit iväg. Drevet lagades genom att svetsa fast det då det bara är ditpressat original och sen i med nytt fett.
Den maskinen används nu enbart till stålborste då det är för jobbigt att byta skivor på den tongue

Min höll garantin ut ganska exakt men de är ju så billiga att det är bara köpa en till...

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
Nybergrobin
28 mars 2015 · 2 381 Inlägg

rcy skrev:

moparfarmer skrev:
du kanske ska köpa en AEG istället... en sådan kostar ju mindre än 10 biltemaslipar tongue och går den sönder är det livstidsgaranti big_smile

rcy skrev:
Då har vi väldigt skilda erfarenheter av just vinkelslipar, Biltemas brukar ha en livslängd på max någon månad i vårat garage. Växellådorna ryker nästan alltid om man gör något mer ansträngande en typ kapar en bult.
Och det var knappast ett måndagsex då vi förbrukat en hel driva av dom, dom är närmast att betrakta som förbrukningsvaror numera.
Nån gång i månaden så fyller man på Bräkleen, våtservetter, kaffebryggaren, vattendunken och förrådet med vinkelslipar.

Hade en Bosch som gav upp efter typ 20 års trogen tjänst för ett tag sedan och har inte hunnit hitta en bra ersättare efter det, så det har blivit Biltema så länge.
Ska väl dock ta tag i det snart och skaffa en riktig maskin igen. En och annan Biltema kommer det nog alltid att finnas i garaget iaf, ibland behöver man ju billigt skit som är lätt att ersätta. smile

Grymt bra maskiner!  Kör överhängande bara med märkesmaskiner nu för tiden smile

totte1015
5 april 2015 · 463 Inlägg

Köpte detta ändrör:
http://images.biltema.com/PAXToImageSer … arge/79465

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t … ror-79460/

(art nr 79465)

Jag trodde det var ett simpelt ändör men efter montering märkte jag att det gjorde ett fruktansvärt fult och fake turboljud, och tänkte "såhär kan jag fan inte ha det"

Har temporärt demonterat det igen men undrar... Kan man lämna tillbaks varan med den anledningen? Det stod inget om att den hade ett äckligt pipande ljud i sig, eller kan man ta bort den funktionen själv?

spillolja
6 april 2015 · 4 025 Inlägg

Var och handlade på Lidl idag

dom har ett sortiment med motorolja  bla. 5 liter 5W-40 för 169:- men även 10W-40 delsyntet

samt 5w-30 för dieselbilar med partikelfilter  1 liter för 56:-

troligen leverat av Pennasol och/eller Motorgold  med tanke på dunkarnas utformning

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
zzr94092
6 april 2015 · 4 391 Inlägg

Vad har det med Biltema att göra?

jimmytic
7 april 2015 · 116 Inlägg

Hej
jag undrar om har ni testat med http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Farg-o … rk-366000/

Funkar den bra eller skit?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang