Jag kör själv en ng9-3 2.0t Biopower från 2009 och är toknöjd, sedan är det visserligen. Min blandade körning med mycket kort ligger strax under 1.2 vilket jag tycker är helt okej eftersom Urban Undertryck inte brukar åka med. Ruskigt körglad jämfört med de V50/Xc70 jag kört, men om det råder såklart delade meningar. Det är en helt annan motor på etanol än bensin ska sägas, så provkör du en så ha det i åtanke om den är tankad på bensin. Mycket mer kraft över hela registret (kan tex relativt lätt köra om på 6an) förutom 25 extra hp som topp.
Ekonomin då, förutom förbrukningen (som ju är sak samma i ditt fall). Låg skatt förhållandevis, runt 1200 nu efter höjningen. Servicen påverkar inte dig eftersom du kör så lite, varje år bör man byta olja ändå och du kommer ju precis som jag inte upp i 1500 mil som gör att du får byta innan. Jag är osäker på om vad man rekommenderar för tidsintervall på Volvon, men det ska inte vara någon större skillnad i alla fall. En STORT jäkla fördel med Saaben stavas kamkedja för övrigt, för det har väl inte Volvon?