Bygga Drifting av 740 sugis

floydei
13 april 2015 · 3 Inlägg

Hallå grabbar. Ny här på forumet så vet inte riktigt om tråden hamnat rätt men mod får gärna flytta den isf!

Är så nu att jag har en 740 turbo (motor från lttn) som är byggd för drifting.. Men tröttnat på det och bestämt mig för att börja ett drifting projekt dock med 8v sugis!

Behöver då lite mer info om vad ni tycker skulle behövas för att vässa den lite så den blir lite mer rapp på gasen.
blir ju extraktor, värre kam, 531 topp och sen lätta den så mycket som möjligt i baken.. Samt så blir det antagligen att flytta över hydrauliska handbromsen från turbon till nya projektet isf!

Men som sagt så behöver jag tips och råd om vad ni tycker skulle fungera fint! Som sagt var snälla och kom inte med förslag om att det är samma prisklass som att köpa en turbobil istället då jag redan förklarat att jag har en och tröttnat!

Tack för mig! smile

IX ____________________________________
14 april 2015 · 1 340 Inlägg

Varför inte 16v? smile

Roligt projekt iaf!

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P
Volvo 740 GLT "16 fina ventiler" (1990)
granadadr
14 april 2015 · 7 316 Inlägg

tror tyvärr en b230 sugmotor blir för svag för att drifta med sad  om du ha sladdat på torr asfalt någon gång så märker man hur mkt mos man behöver för att åka brett

https://www.youtube.com/watch?v=ZBy7lYGXpOU

Ford Granada "COSWORTH" (1978)
Ford Mondeo 2,2 Sport edition "Semesterbilen" (2010)
Ford Mondeo 2,2 "Brandbilen" (2010)
floydei
14 april 2015 · 3 Inlägg

Jo sladdar mestadels torrt med turbon men de går ju såpass bra att de är inga problem.. Men vill ha en utmaning och liksom kör jag på sprängpumpade däck osv så ska de ju gå

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang