Koppla bort motorn till motorantennen?

zekevarg
18 mars 2007 · 6 Inlägg

Min motordrivna antenn har börjat knaka o låta pga utslitna kuggar, jag tänkte koppla ur motorn när den är i uppfällt läge, för att slippa oljudet.

Den har ingen egen säkring, och några synliga kablar att klippa av hittar jag inte heller.
Någon som har någon bra idé hur jag ska gå tillväga??

(bilen är en Mazda 323F -98)

silverbird
18 mars 2007 · 666 Inlägg

det är sterion som skickar ut signal till el-antennen så det är bara att koppla loss den sladden, så kommer antennen att vara stilla..
Sladden heter oftast, Powerantenna, eller remot, brukar vara vit och blå på eftermarknadssterio
//Silver

zekevarg
21 mars 2007 · 6 Inlägg

Tackar ödmjukast

dj_padde
21 mars 2007 · 1 813 Inlägg

klipp bara bort sladden vid motorn annars å tejpa i hop den om du inte orkar ta ut sterion;) gjorde jag på min wink lr så smörjer du antenen bara med 55-6 tongue funkar det med "Ibland"tongue

Åk före du så väntar jag på dig där..!
Audi A4 (2006)
Thullen
21 mars 2007 · 1 653 Inlägg

silverbird skrev:
det är sterion som skickar ut signal till el-antennen så det är bara att koppla loss den sladden, så kommer antennen att vara stilla..
Sladden heter oftast, Powerantenna, eller remot, brukar vara vit och blå på eftermarknadssterio
//Silver

klipper du den så åker antennen ner!

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T
silverbird
21 mars 2007 · 666 Inlägg

Jag fattade det som att den var i uppfällt läge hela tiden, men det stämmer kanske inte?!

//Silver

mazda_323_F
29 maj 2007 · 10 Inlägg

varför inte bara plocka ur plast delana bak i skuffen. då ser du direkt alla kablar. det är bara att dra ur en kabel så är det klart. lätt att byta antenn oxå.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang