Någon som har erfarenhet av sänkning av en VW Transporter (T4)?

Dansken-
17 augusti 2009 · 950 Inlägg

Jag har en VW Transporter (T4) 1,9TD från 2002, som jag använder som crossbuss. Jag fundera på att sänka den, för fjäderna bak behöver bytas ändå. Kan se att där sitter vanliga spiralfjäder bak, men kan inte se vad det är för fjäder som sitter fram.
Någon här på Garaget, som har erfarenhet av sänkning av en sådan Transporter?

matti
1 oktober 2009 · 7 Inlägg

Jag är också intreserad av detta, hur man sänker dom!!!  min är som ett höghus!!!

Mvh
Mathias
mhtuning.se
båge montör och hobby mekaniker
1 oktober 2009 · 2 672 Inlägg

antar att det är vanlig spiralfjäder fram också? med tanke på att det bör vara vanliga fjäderben där!

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
mrfoto
17 oktober 2009 · 2 Inlägg

Dansken- skrev:
Jag har en VW Transporter (T4) 1,9TD från 2002, som jag använder som crossbuss. Jag fundera på att sänka den, för fjäderna bak behöver bytas ändå. Kan se att där sitter vanliga spiralfjäder bak, men kan inte se vad det är för fjäder som sitter fram.
Någon här på Garaget, som har erfarenhet av sänkning av en sådan Transporter?

Tjena!
Jag har sänkt en del, 27.ans hysla (lång) eller ring nyckel så fixar du detta lätt smile
Du har toritionsstag rakt under kupén som du skruvar på men du får vara aktsam på högra så att inte den lossnar (höger), då får du ner den så mycket du vill tills däcken sätter stopp.
Bak måste du byta fjädrar om du inte värmer dessa men då kan du tappa spänningen på den, de är konsika både uppe och nere.
Ett annat alternativ som jag har är att montera på Airride.
Om du funderar på något kan du maila ditt tfn nummer så kan vi höras bättre på telefon.
info@photosweden.com
Kommer att lägga upp bilder på min T4 pickup snart.
// Kenneth

BARRET
2 februari 2010 · 561 Inlägg

Hur gick det med bilderna egentligen?

mrfoto
14 juni 2010 · 2 Inlägg

Hejhej..
Nu ligger det upp bilder.
// Kenneth

Growe Fri fart för ett fritt folk!
14 juni 2010 · 13 750 Inlägg

ser inga bilder på någon sänkt t4 smile

chefens skrotbuss är klipplåg fram värsta är att det går knappt att köra med skiten blir väldigt studsigt tycker jag så man ska nog inte bara sänka dom fram utan man får även gå på och fixa så fjädrningsvägen är fri och att man har riktiga stötdämpare

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Rayya
17 mars 2011 · 876 Inlägg

mrfoto skrev:

Dansken- skrev:
Jag har en VW Transporter (T4) 1,9TD från 2002, som jag använder som crossbuss. Jag fundera på att sänka den, för fjäderna bak behöver bytas ändå. Kan se att där sitter vanliga spiralfjäder bak, men kan inte se vad det är för fjäder som sitter fram.
Någon här på Garaget, som har erfarenhet av sänkning av en sådan Transporter?

Tjena!
Jag har sänkt en del, 27.ans hysla (lång) eller ring nyckel så fixar du detta lätt smile
Du har toritionsstag rakt under kupén som du skruvar på men du får vara aktsam på högra så att inte den lossnar (höger), då får du ner den så mycket du vill tills däcken sätter stopp.
Bak måste du byta fjädrar om du inte värmer dessa men då kan du tappa spänningen på den, de är konsika både uppe och nere.
Ett annat alternativ som jag har är att montera på Airride.
Om du funderar på något kan du maila ditt tfn nummer så kan vi höras bättre på telefon.
info@photosweden.com
Kommer att lägga upp bilder på min T4 pickup snart.
// Kenneth

Måste bara fråga vrf du skriver att man bör vara aktsam just på höger sida var ute och sänkte min i dag skruvade ner muttern ca 3 cm och det gjorde ca 8 cm i höjd finns dock ca 2,5-3 cm gängor kvar vågar man skruva mer?

mvh rayya

Volvo V70n "Likeface" (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang