Lackeringsråd till BMW:n

mr_green
15 maj 2015 · 847 Inlägg

Jag har ett litet val problem angående lackering. Det är till BMW:n i min profil. Jag har egentligen 3 alt att välja på.

Alt 1: lackera allt utom tak för runt 12000kr

Alt 2: lackera nya skärmar, M fronten och rostlagning med lack i skärmar bak. Cirka 8000kr

Alt 3: köpa riktig billack på sprayburk från tipro och pröva alt2 själv.

Ge mig gärna lite motiveringar.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 maj 2015 · 14 058 Inlägg

mr_green skrev:
Jag har ett litet val problem angående lackering. Det är till BMW:n i min profil. Jag har egentligen 3 alt att välja på.

Alt 1: lackera allt utom tak för runt 12000kr

Alt 2: lackera nya skärmar, M fronten och rostlagning med lack i skärmar bak. Cirka 8000kr

Alt 3: köpa riktig billack på sprayburk från tipro och pröva alt2 själv.

Ge mig gärna lite motiveringar.

Ja, inte skulle jag lacka med sprayburk om jag vill ha det bra gjort. Men väljer du alt. 1 så har du rosten kvar....har jag fattat det rätt?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
mr_green
15 maj 2015 · 847 Inlägg

Vettemannen skrev:

mr_green skrev:
Jag har ett litet val problem angående lackering. Det är till BMW:n i min profil. Jag har egentligen 3 alt att välja på.

Alt 1: lackera allt utom tak för runt 12000kr

Alt 2: lackera nya skärmar, M fronten och rostlagning med lack i skärmar bak. Cirka 8000kr

Alt 3: köpa riktig billack på sprayburk från tipro och pröva alt2 själv.

Ge mig gärna lite motiveringar.

Ja, inte skulle jag lacka med sprayburk om jag vill ha det bra gjort. Men väljer du alt. 1 så har du rosten kvar....har jag fattat det rätt?

/Benny

Nej rosten tar dom hand om i alt1 oxå.

Nej detta med sprsyburk känns sjukt tveksamt. Har sett väldigt bra resultat förvisso. Men dom har nog mer kunskap och bättre lokaler än mig.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
15 maj 2015 · 14 058 Inlägg

mr_green skrev:

Vettemannen skrev:

mr_green skrev:
Jag har ett litet val problem angående lackering. Det är till BMW:n i min profil. Jag har egentligen 3 alt att välja på.

Alt 1: lackera allt utom tak för runt 12000kr

Alt 2: lackera nya skärmar, M fronten och rostlagning med lack i skärmar bak. Cirka 8000kr

Alt 3: köpa riktig billack på sprayburk från tipro och pröva alt2 själv.

Ge mig gärna lite motiveringar.

Ja, inte skulle jag lacka med sprayburk om jag vill ha det bra gjort. Men väljer du alt. 1 så har du rosten kvar....har jag fattat det rätt?

/Benny

Nej rosten tar dom hand om i alt1 oxå.

Nej detta med sprsyburk känns sjukt tveksamt. Har sett väldigt bra resultat förvisso. Men dom har nog mer kunskap och bättre lokaler än mig.

Då skulle jag välja alt.1!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
mr_green
15 maj 2015 · 847 Inlägg

Ja det blir nog så. Det priset kan gå att pruta lite på oxå. Har en annan lackerare på gång oxå med ännu bättre pris. Snackade om drygt 8000kr.

Volvo S40 1.6 drivE "SnålErnst" (2009)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang