Köpråd: Mitsubishi Evo

CarpeDiem German Engineering
27 maj 2015 · 9 082 Inlägg

Som rubriken lyder. Köpråd angående Evo 1-5. Vilken ska man välja? Vad ska man kolla efter?
Finns det kända fel? Japan import eller England import? Vad ligger bränsleförbrukningen på ungefär i snitt?
De flesta är högerstyrda, om jag har förstått det hela rätt, är det svårt att köra?

Ni som har Evo, skriv vad ni tycker om dem. Både för- och nackdelar

Mvh smile

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Christian S
27 maj 2015 · 4 816 Inlägg

måste väll finnas 1000 sånna här trådar vid det här laget.


vet inte hur evo är men en gamal imprezerna i england ofta inget att ha då dom är rostiga och jävliga samt allmänt rätt sunkiga.
har för mig att det inte finns några vänsterstyrda evo innan 01 för det såldes inga impreza sti innan 01 som va det och jag är rätt säker på att det va samma sak med evo.
för att svart på din fråga så är svaret NEJ det är inte svårt att köra högerstyrt, finns också ett gäng trådar om det.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
hardrox
27 maj 2015 · 731 Inlägg

Jag hade en evo 3, omkring 300hk gissar jag på. Drog utan problem 2L milen när man ville och så lågt som 0.89 när jag åkte 40 mil till fjällen.
Va inge större problem att ratta från höger men helt klart knepigare när man skulle sladda lite smile

Audi RS3 (2018)
SportPilot Ubåtsingenjör
28 maj 2015 · 7 234 Inlägg

hade undvikit evo 4an pga crankwalk smile

polaren hade en som var något vässad (517hk) den låg på runt 2 l/m hela tiden... kanske gick köra billigare men man gjorde inte det

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang