Rislone Head Gasket Fix

TeXasWestern221
22 oktober 2013 · 62 Inlägg

Någon som använt det? Vad har ni fått för resultat?

Använde det till Mazdan nyss och får hoppas på det bästa tongue

Nordic_Drivers
22 oktober 2013 · 349 Inlägg

Jadu. Varför hällde du i det från första början? Överhettning?

Såna där medel tycker jag mest bara täpper till saker som den inte ska täppa till. Hoppas du körde i medlet utan termostaten, risk att den kör fast.

Det enda riktiga man kan göra är att plana toppen och byta packning.

Senast redigerat av Tanso (22 oktober 2013)

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
TeXasWestern221
22 oktober 2013 · 62 Inlägg

Tanso skrev:
Jadu. Varför hällde du i det från första början? Överhettning?

Såna där medel tycker jag mest bara täpper till saker som den inte ska täppa till. Hoppas du körde i medlet utan termostaten, risk att den kör fast.

Det enda riktiga man kan göra är att plana toppen och byta packning.

Topplockspackningen har troligen gått,  testa detta innan man gör något större projekt, inga pengar jämfört med ett byte och planing utav topp. Få se hur det går...

Nordic_Drivers
22 oktober 2013 · 349 Inlägg

TeXasWestern221 skrev:

Tanso skrev:
Jadu. Varför hällde du i det från första början? Överhettning?

Såna där medel tycker jag mest bara täpper till saker som den inte ska täppa till. Hoppas du körde i medlet utan termostaten, risk att den kör fast.

Det enda riktiga man kan göra är att plana toppen och byta packning.

Topplockspackningen har troligen gått,  testa detta innan man gör något större projekt, inga pengar jämfört med ett byte och planing utav topp. Få se hur det går...

Jo testa kan man alltid göra. Får hoppas på att det funkar för dig! Är det ett väldigt litet problem kan det ju funka.

Kika gärna in vårt Gulf-inspirerade Porsche 924 projekt :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289782
BMW M3 E46 "M Performance" (2001)
badab
18 februari 2015 · 3 Inlägg

Testat, fungerar. Det enda kravet var15min tomgång utan överhettning, fixade min Mercedess. Läckage som tömde systemet på 2dgr körning. Har provat annat liknande innan men det gick inte bra, kostar en slant. Bra support från fabriken och bilen är kvar rullande hos familjen.

TomBjorklund VAGIS Car Club
19 februari 2015 · 1 093 Inlägg

ytterligare en 2 år gammal tråd

2005 A3 Sportback 3.2L -> DTM Facelift
Quattro | 18" OZ-Superturismo | 250Hk VR6 | TT seats (-16) | A3 2012 facelift console | 2DIN conversion
2012 Exterior Facelift | Black Optic | Full courtesy LED | 7" LED touch screen |
DTM-Exterior | RS3 spoiler |
Audi A3 Sportback 3,2L VR6 Q "DTM Facelift" (2006)
TeXasWestern221
15 juni 2015 · 62 Inlägg

t_one21 skrev:
ytterligare en 2 år gammal tråd

Hur tar man bort en tråd då?
Ät det inte tjäckt för framtida liknande situationer att gamla trådar står kvar?

DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
15 juni 2015 · 3 730 Inlägg

t_one21 skrev:
ytterligare en 2 år gammal tråd

Har man ytterligare info som tillför något i en gammal tråd så är det väl helt i sin ordning?

Ställer man en ny fråga i en gammal tråd så funkar det ju oxå då tidigare skribenter i tråden kanske äger ny kunskap i ämnet.

Men att skriva "det tycker jag oxå" i en flera år gammal tråd ger ju inte mycket

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
Evildan
15 juni 2015 ·

DiwraZ skrev:

t_one21 skrev:
ytterligare en 2 år gammal tråd

Har man ytterligare info som tillför något i en gammal tråd så är det väl helt i sin ordning?

Ställer man en ny fråga i en gammal tråd så funkar det ju oxå då tidigare skribenter i tråden kanske äger ny kunskap i ämnet.

Men att skriva "det tycker jag oxå" i en flera år gammal tråd ger ju inte mycket

Det tycker så även jag, ett sådant svar ger ingenting.

Senast redigerat av Evildan (15 juni 2015)

viccoA
15 juni 2015 · 3 111 Inlägg

Nå, hur länge höll moroten ihop tätat med dundermedlet? Läckte den efter behandlingen? Hur länge körde du efteråt?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang