Dumpventil - Montering

j-lonn
16 oktober 2009 · 17 Inlägg

Crille88 skrev:

j-lonn skrev:
min bil dör nu efter jag kopplat ditt dumpventil när jag kopplar ur vet nån varför?

därför att din bil inte ska köras med öppen dump, när du kopplar så öppnar dumpen och motorn drar tjuvluft genom den öppna dumpen och dör,
gör om gör rätt, justera så att den är stängd på tomgång ( detta e fortfarande fel men går köra endå) eller fortsätt använda org, dump då den sitter där av en anledning, volvo var inte helt pantade när de byggde en perfekt fungerande bil wink

okej tongue skippar dumpventilen satsar på att få bytta in den och köpa chipp i stället smile ger ju efekt i allafall som man läser wink

mangedif Snäll pöjk
31 oktober 2009 · 703 Inlägg

EyeLighter skrev:
använd orginal slangarna. "bara att koppla in"

Någon som vet vart man kan få tag i andra slangar? Vill ha en blå vakumslang eller vad fan den kallas, den slangen som sitter där nu är i alla fall 1cm i diameter (yttermått), hittar inga i denna storleken.. sad Någon som kan hjälpa?

Ack vet jag förgasarmotorer!
ZonaX Svetsare
31 oktober 2009 · 3 150 Inlägg

mangedif skrev:

EyeLighter skrev:
använd orginal slangarna. "bara att koppla in"

Någon som vet vart man kan få tag i andra slangar? Vill ha en blå vakumslang eller vad fan den kallas, den slangen som sitter där nu är i alla fall 1cm i diameter (yttermått), hittar inga i denna storleken.. sad Någon som kan hjälpa?

Om det inte behöver vara nån speciell "form" på slangen så har do88.se ett bra urval av de flesta storlekarna.

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
mangedif Snäll pöjk
31 oktober 2009 · 703 Inlägg

den sidan va inte dålig! Det ska du ha ett stort tack för! big_smile

Ack vet jag förgasarmotorer!
Equinox Kicka Laddtryck !
11 februari 2010 · 319 Inlägg

Elo206 skrev:
Jag har en Peugeot 206 1.4 75hp. Har lagt Sportfiler och jag fick ljudet jag var ute efter men nu vill jag ha Psshy ljudet som man får av Dumpventilen.
Men frågan är vilken Ventil ska jag köpa och hur ska hag montera ventilen?

Du ska inte ha någon ventil smile
Endast överladdade bilar använder avlastningsventil aka dumpventil smile
Är du ute efter det ljudet så får du helt enkelt byta bil smile

Mvh

Volvo S60 2.4T "R-Replica" (2001)
mangedif Snäll pöjk
11 februari 2010 · 703 Inlägg

turbokonventera! smile

Ack vet jag förgasarmotorer!
qwz
28 juni 2015 · 11 Inlägg

måste man sätta dumpventilen mellan IC:n & spjällhuset? (höger sidan), kan man inte sätta den mellan turbons "utloppsrör" & IC:n? (vänstra sidan)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang