Samlingstråd: Vad är min bil värd?

SportPilot Ubåtsingenjör
25 juni 2015 · 7 232 Inlägg

totte1015 skrev:
Inte jag som har satt på denna kofångaren, jag har originalkofångaren i källaren... Så ni tycker seriöst att jag borde sätta på den istället, och ta ny bild?

absolut ! slit bort det där bodykittet och fixa till så den ser lite mer original ut så får du mer för bilen

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
totte1015
25 juni 2015 · 463 Inlägg

CHEEVA skrev:

totte1015 skrev:
Inte jag som har satt på denna kofångaren, jag har originalkofångaren i källaren... Så ni tycker seriöst att jag borde sätta på den istället, och ta ny bild?

absolut ! slit bort det där bodykittet och fixa till så den ser lite mer original ut så får du mer för bilen

Hahah va i h... helt sjukt bara, att något som är menat för att göra bilen snyggare, kan förstöra så mycket

Squidspeed #GoodToBeBad
25 juni 2015 · 856 Inlägg

Säg så här istället:

Vill du ha bilen MER lättsåld, och mer attraktiv för en bredare målgrupp - ta bort stylingplasten och sätt dit originalgrejjerna. Du kanske inte får mer för den i kronor och ören, men du kommer garanterat att få den såld!

Mervolic Yawn...
25 juni 2015 · 3 151 Inlägg

totte1015 skrev:

CHEEVA skrev:
Han menar att fronten ser förjävlig ut och det är väldigt få som vill köra runt i den bilen

Håll huvudet kallt så kanske du hittar någon 18 åring med färskt kort som vill ha din bil och betalar bra för den
bra= 25 000

Hahahahahha nej far åt helvete.

25 000? Då säger jag gå och köp ahlgrens bilar

Det här är fan en riktig bil, ingen jävla hyundaiskräp som går att sälja för pissepriser

Bilen har gått 10 000 mil, så det är väldigt lite

Jag skulle vara skeptisk till en 02:a för ens 25,000 kr när den ser ut sådär och är trimmad dessutom... Sen att den bara har gått 10,000 mil är väl inget som tillför något positivt med tanke på det jag nyss beskrev. Det känns lite som att den stått mycket på verkstaden / i hobbygaraget?

Njae, jag skulle värdera den till 20,000...MAX 25,000 om du har tur med att hitta rätt köpare. Men det finns många dumma människor ute i världen, säkerligen kan man hitta någon som just letat efter en bil som ser ut och är som denna.

Tillägg: Jag håller med föregående skribenter, ta bort alla stylinggrejer och ersätt med originalprylar. Skriv i annonsen att det finns extra tillbehör till bilen för dom som är intresserade, men då kan dom ju köpa det på sidan av eller så kan du skicka med det vid snabb affär t ex.

Senast redigerat av Mervolic (25 juni 2015)

SportPilot Ubåtsingenjör
25 juni 2015 · 7 232 Inlägg

totte1015 skrev:

CHEEVA skrev:

totte1015 skrev:
Inte jag som har satt på denna kofångaren, jag har originalkofångaren i källaren... Så ni tycker seriöst att jag borde sätta på den istället, och ta ny bild?

absolut ! slit bort det där bodykittet och fixa till så den ser lite mer original ut så får du mer för bilen

Hahah va i h... helt sjukt bara, att något som är menat för att göra bilen snyggare, kan förstöra så mycket

bara för att det är menat att göra den snyggare så betyder ju inte det att den blev snyggare ... den stora massan tycker det ser förjävligt ut rent ut sagt

sen är den som sagt trimmad och har gått orimligt lite.... nej jag hade inte ens köpt den för 10 000

http://www.blocket.se/stockholm/Golf_GT … _8&w=3

är det din bil ?

Senast redigerat av CHEEVA (25 juni 2015)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
totte1015
25 juni 2015 · 463 Inlägg

Mervolic skrev:

totte1015 skrev:

CHEEVA skrev:
Han menar att fronten ser förjävlig ut och det är väldigt få som vill köra runt i den bilen

Håll huvudet kallt så kanske du hittar någon 18 åring med färskt kort som vill ha din bil och betalar bra för den
bra= 25 000

Hahahahahha nej far åt helvete.

25 000? Då säger jag gå och köp ahlgrens bilar

Det här är fan en riktig bil, ingen jävla hyundaiskräp som går att sälja för pissepriser

Bilen har gått 10 000 mil, så det är väldigt lite

Jag skulle vara skeptisk till en 02:a för ens 25,000 kr när den ser ut sådär och är trimmad dessutom... Sen att den bara har gått 10,000 mil är väl inget som tillför något positivt med tanke på det jag nyss beskrev. Det känns lite som att den stått mycket på verkstaden / i hobbygaraget?

Njae, jag skulle värdera den till 20,000...MAX 25,000 om du har tur med att hitta rätt köpare. Men det finns många dumma människor ute i världen, säkerligen kan man hitta någon som just letat efter en bil som ser ut och är som denna.

Inget hobbytjafs/verkstadsskit, jag har KÖRT den, och jag är inte kunnig inom mekarområdet så inget sådant. Det är en brukbil, inget annat

Då är jag dum då, för jag köpte den för 43, och jag tittade på GTIs för någon månad sedan och då låg prisklassen mellan 4 stycken runtom i landet på 35 000 (otrimmad) 43 000 (steg 2) och två andra som jag inte minns

Mack Forum- och sitemoderator
25 juni 2015 · 26 149 Inlägg

totte1015 skrev:

CHEEVA skrev:

totte1015 skrev:
Inte jag som har satt på denna kofångaren, jag har originalkofångaren i källaren... Så ni tycker seriöst att jag borde sätta på den istället, och ta ny bild?

absolut ! slit bort det där bodykittet och fixa till så den ser lite mer original ut så får du mer för bilen

Hahah va i h... helt sjukt bara, att något som är menat för att göra bilen snyggare, kan förstöra så mycket

Ett exempel:

https://www1.garaget.org/archive/137/136402/306170/306170-2900718.jpg

Denna BMW har ett stuk jag inte kan namnet på eller för den delen är intresserad av. Jag skulle inte ta i bilen ens med tång, ännu mindre betala för den. Skulle ägaren sälja den så skulle personen i mina ögon inte få många kronor för den, därför att det är en begränsad krets som skulle tycka om den.

Samma teori med din bil med din front. På med originalfronten och du når en större publik och den blir mer lättsåld.
Däremot går det ju nämnda i annonsen att du har en stylingfront liggandes som kan köpas med eller fås med.

Edit OBS - inget personligt mot ägaren!

Senast redigerat av Mack (25 juni 2015)

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
hifiguy
25 juni 2015 · 7 Inlägg

Hej!

Funderar på att sälja min bil, och tänkte att denna tråden kanske kan hjälpa mig lite i beslutet.

Bilen är en Peugeot 406 Coupé med 2,2 liters bensinmotorn. Halvskinn, färddator etc. Gått 12600 mil. Ny ruta och nytt avgassystem sitter på.

Helt original, bortsett från annan stereo.

https://www1.garaget.org/archive/189/188368/322998/322998-3597330.jpg

/Joel Engström

Senast redigerat av hifiguy (25 juni 2015)

Peugeot 406 Coupé "Pininfarina" (2003)
pompe90
25 juni 2015 · 408 Inlägg

hifiguy skrev:
Hej!

Funderar på att sälja min bil, och tänkte att denna tråden kanske kan hjälpa mig lite i beslutet.

Bilen är en Peugeot 406 Coupé med 2,2 liters bensinmotorn. Halvskinn, färddator etc. Gått 12600 mil. Ny ruta och nytt avgassystem sitter på.

Helt original, bortsett från annan stereo.

/Joel Engström

Om den är lika fin som det lilla man ser på den dåligt tagna bilden så runt 30-35k. Men det är en ren spekulation, pga bilden.

Vill du veta mer exakt, ja ge mer info smile

EDIT--

Såg inte först att du hade fler förens jag klicka på bilden, dum man är haha.
Om papprena ser bra ut för service:ar och den ser bra ut i verkligheten så är det en lätt 30-35k Sedan sätter du slutgiltiga priset som du vill utgå ifrån. Men kom ihåg, Peugeoter säljs inte snabbt till "rätta priserna" utan till enbart när man säljer till underpris neutral

Senast redigerat av pompe90 (25 juni 2015)

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
hifiguy
25 juni 2015 · 7 Inlägg

pompe90 skrev:

hifiguy skrev:
Hej!

Funderar på att sälja min bil, och tänkte att denna tråden kanske kan hjälpa mig lite i beslutet.

Bilen är en Peugeot 406 Coupé med 2,2 liters bensinmotorn. Halvskinn, färddator etc. Gått 12600 mil. Ny ruta och nytt avgassystem sitter på.

Helt original, bortsett från annan stereo.

/Joel Engström

Om den är lika fin som det lilla man ser på den dåligt tagna bilden så runt 30-35k. Men det är en ren spekulation, pga bilden.

Vill du veta mer exakt, ja ge mer info smile

EDIT--

Såg inte först att du hade fler förens jag klicka på bilden, dum man är haha.
Om papprena ser bra ut för service:ar och den ser bra ut i verkligheten så är det en lätt 30-35k Sedan sätter du slutgiltiga priset som du vill utgå ifrån. Men kom ihåg, Peugeoter säljs inte snabbt till "rätta priserna" utan till enbart när man säljer till underpris neutral

Haha, tack! Om man skulle byta in den i samband med köp hos en bilförsäljare, vad skulle du gissa att man skulle kunna få ut då?

Usch då. Det lät inte bra, men men. Det är så det är. Tack för hjälpen!

Peugeot 406 Coupé "Pininfarina" (2003)
Mervolic Yawn...
25 juni 2015 · 3 151 Inlägg

hifiguy skrev:
Haha, tack! Om man skulle byta in den i samband med köp hos en bilförsäljare, vad skulle du gissa att man skulle kunna få ut då?

Usch då. Det lät inte bra, men men. Det är så det är. Tack för hjälpen!

Bilförsäljare ger alltid skambud, sen säljer dom bilen dubbelt så dyrt. Det är lite det dom lever på... Jag vågar inte svara på vad en bilhandlare skulle erbjuda för inbytesvärde, men vet att det finns några på det här forumet som har jobbat just som bilhandlare. Förhoppningsvis ser dom din fråga och kan ge ett bättre svar. smile

pompe90
25 juni 2015 · 408 Inlägg

hifiguy skrev:

pompe90 skrev:

hifiguy skrev:
Hej!

Funderar på att sälja min bil, och tänkte att denna tråden kanske kan hjälpa mig lite i beslutet.

Bilen är en Peugeot 406 Coupé med 2,2 liters bensinmotorn. Halvskinn, färddator etc. Gått 12600 mil. Ny ruta och nytt avgassystem sitter på.

Helt original, bortsett från annan stereo.

/Joel Engström

Om den är lika fin som det lilla man ser på den dåligt tagna bilden så runt 30-35k. Men det är en ren spekulation, pga bilden.

Vill du veta mer exakt, ja ge mer info smile

EDIT--

Såg inte först att du hade fler förens jag klicka på bilden, dum man är haha.
Om papprena ser bra ut för service:ar och den ser bra ut i verkligheten så är det en lätt 30-35k Sedan sätter du slutgiltiga priset som du vill utgå ifrån. Men kom ihåg, Peugeoter säljs inte snabbt till "rätta priserna" utan till enbart när man säljer till underpris neutral

Haha, tack! Om man skulle byta in den i samband med köp hos en bilförsäljare, vad skulle du gissa att man skulle kunna få ut då?

Usch då. Det lät inte bra, men men. Det är så det är. Tack för hjälpen!

dom lär säga 20-25k säkert. lycka till iallafall smile

- Nuvarande:
- Sålda:Peugeot 208 GTi LE -13,Peugeot 205 GTi -92 flyttgods - Pug 205 CTi-89, Peugeot 206 GTi-99,Toyota MR2 Turbo-91,Volvo V70 AWD -98 mfl.
www.peugeot-sport-club.se
dawwe ...has left the building...
26 juni 2015 · 4 474 Inlägg

13 år gammal Peugeot lät väl få Peugeot handlare betala 20-25 för, snarare max 15? Men visst byter du in den mot en ny Peugeot för typ 400' så får du till synes bättre betalt. Jag tippar att du får runt 20-25' på blocket om du hittar rätt köpare?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Tre_Bokstaver GTI
27 juni 2015 · 105 Inlägg

totte1015 skrev:
http://cdn.blocket.com/static/2/images_full/95/9573184178.jpg

Volkswagen Golf GTI 1.8T 220hk BSR Steg 3  -02?

Värde tror ni?

En faktor som man också måste räkna in är vad köparen har för kriterier. Jag har alltid haft väldigt många och speciella krav när jag köpt bil. Jag köpte min fjärde GTI i maj i år och då hade jag letat efter tredörrars Golf GTI IV sedan november 2014. Och jag visste redan när jag åkte för att titta på bilen att om jag hade valt en femdörrars Golf så hade jag lyckats med följande;

1. Kunnat köpa en bil i närområdet istället
2. Få en Golf GTI IV av samma årsmodell något billigare

Men eftersom jag är 3-dörrarsmänniska så åkte jag till lång väg och dessutom gav ett relativt högt pris. Men jag är nöjd att jag gjorde det för nu har jag en karosstyp som jag gillar smile

Summan av kardemumman är att om någon verkligen vill ha just den kjolen på bilen så kan du få lika mycket som om bilen är original. Men jag skulle aldrig köpa en bil med kjolpaket eller styling alls och definitivt inte en trimmad bil. Så för mig är bilen inte ens aktuell.

Men nu får jag önska lycka till med försäljningen av bilen och hoppas att du hittar rätt köpare smile

Fryxell
29 juni 2015 · 189 Inlägg

Har eventuellt planer på att sälja min e30. Info finns under profilen. Vad kan man tänkas ta betalt, finns ingen likvärdig på blocket.

Är en orginal mtech2 fyrdörrars från fabrik. Svart innertak och allt är standard. 99,9% rostfri och förra året betlades en ganska fin summa pengar för att få ut alla små bucklor på bilen. Orginalack på allt utom front och huv.
Bara mina orginal bbs rs borde ju vara värd en slant?

///M
JourneymanX
29 juni 2015 · 645 Inlägg

goga_fett skrev:
Har eventuellt planer på att sälja min e30. Info finns under profilen. Vad kan man tänkas ta betalt, finns ingen likvärdig på blocket.

Är en orginal mtech2 fyrdörrars från fabrik. Svart innertak och allt är standard. 99,9% rostfri och förra året betlades en ganska fin summa pengar för att få ut alla små bucklor på bilen. Orginalack på allt utom front och huv.
Bara mina orginal bbs rs borde ju vara värd en slant?

Svårt när man inte sätt bilen live!Men den ser ut att vara i mkt gott skick.Gissar på  50.000 friska lakan!

SportPilot Ubåtsingenjör
29 juni 2015 · 7 232 Inlägg

Du kan nog som sagt få bra betalt ! Men vill du göra en bättre affär så sälj fälgarna sepparat och släng på några andra schysst bmw fälgar.... då får du ändå 50 för bilen och kanske 25 för fälgarna

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
munkenpetersen
29 juni 2015 · 288 Inlägg

som sagt försök sälja fälgarna löst, allt som allt borde du få 55-65 smile dock är det nästan lite sent å sälja en sån go sommarbil smile

BMW e34 M5 (1992)
dawwe ...has left the building...
29 juni 2015 · 4 474 Inlägg

Frågan är om goga_fett får bättre betalt om han återställer bilen till strikt oiginal...Det bli liksom "annat klientel som hör av sig", förmodligen köpstarkare?

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
JourneymanX
30 juni 2015 · 645 Inlägg

dawwe skrev:
Frågan är om goga_fett får bättre betalt om han återställer bilen till strikt oiginal...Det bli liksom "annat klientel som hör av sig", förmodligen köpstarkare?

Tror inte så!En unik M3 el Alpina det tror jag mera på .''goga_fett''Ska def behålla fälgarna vid en tänkt försäljning.Släng på ett par orginal alum-fälgar.Som ser fräscha ut  så är det lika ''lätt''att få den såld.Xtra -bling ger oftast inge mera köpkraft..folket ser mera på helheten en styling lite så!Mvh!

Senast redigerat av JourneymanX (30 juni 2015)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang