Audi a6 Ljud problem, Klipper högtalarna och sterion går i protect

_Lager
8 juli 2015 · 191 Inlägg

Hej har en audi a6 1.8t. Jag har bytt ut alla dörr högtalare och kopplat alla delnings filter osv.
Men fram högtalarna vill inte spela annat än diskant. fram är det koaxial hötalare. bak äre separat diskan och hötalare.
Men när jag vride på volymen så klipper det högtalarna i bak dörrarn.
Då spelar ändast orginal diskanterna i fram dörrarna.
Sen kan sterion plötsligt i bland gå i protect. Sitter orginal sub i denna. Kan det ha något att göra med att det sitter nå orginal steg och något är galet dära? Någon som vet lr varit med om samma

Janneutanb
8 juli 2015 · 7 271 Inlägg

Vilka högtalare bytte du till ?

it_mutt Avstängd
8 juli 2015 · 10 388 Inlägg

_Lager skrev:
Hej har en audi a6 1.8t. Jag har bytt ut alla dörr högtalare och kopplat alla delnings filter osv.
Men fram högtalarna vill inte spela annat än diskant. fram är det koaxial hötalare. bak äre separat diskan och hötalare.
Men när jag vride på volymen så klipper det högtalarna i bak dörrarn.
Då spelar ändast orginal diskanterna i fram dörrarna.
Sen kan sterion plötsligt i bland gå i protect. Sitter orginal sub i denna. Kan det ha något att göra med att det sitter nå orginal steg och något är galet dära? Någon som vet lr varit med om samma

Får man fråga varför du sätter koaxial fram när det original är tvåvägskit?

Har du sub så driver den bara bakhögtalarna, om du "bara" har standard ("länsta nivån", då det finns ett par olika ljudnivåer) vill säga.

Originalhögtalarna i Audi är ofta 3ohm (i vissa uddafall även 2), det kan vara så enkelt att originalsubben och slutstegt däri helt enkelt inte orkar med

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
_Lager
9 juli 2015 · 191 Inlägg

Jag byte för att det var en idiot som hade stopat gas alpha i den och dom är skräp. Så har stopat i ampire http://nmiab.se/hogtalare/kitsystem/65/ … se165.html Dom bak och fram i dörrarna

_Lager
9 juli 2015 · 191 Inlägg

Blir väll kasta ur original sub och steg och dra egna sladdar snyggt till dörrar och i med 1 4 kanals steg

_Lager
9 juli 2015 · 191 Inlägg

Sen har jag en skum sak till. Har ju stoppat delningsfilter fram som både går till 6.5 och diskanten men är bara diskanten som spelar varför ?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang