Kabeldragning volvo v70 - 04

the-major
25 juli 2015 · 25 Inlägg

Någon som vet det enklaste och snyggaste sättet att dra kablar i en V70- 04? batteriet sitter i skuffen vid reservhjulsbaljan.

Tinx2 Kan inte bli värre än skit....
25 juli 2015 · 411 Inlägg

Vart ska kablarna någonstans? smile

Det Går!!!
the-major
25 juli 2015 · 25 Inlägg

Dum som jag är så glömde jag skriva det! Men de ska från stereon och bak till slutsteget. Sen vet jag inte hur man gör med plusen, batteriet ligger vid hjulhusbaljan, vill inte göra upp något hål i golvet eller dylikt. Från stereon så blir det RCA kablar och remoten, sen är det Jorden och plusen kvar

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
25 juli 2015 · 14 058 Inlägg

the-major skrev:
Dum som jag är så glömde jag skriva det! Men de ska från stereon och bak till slutsteget. Sen vet jag inte hur man gör med plusen, batteriet ligger vid hjulhusbaljan, vill inte göra upp något hål i golvet eller dylikt. Från stereon så blir det RCA kablar och remoten, sen är det Jorden och plusen kvar

....och var sitter slutsteget???

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
the-major
25 juli 2015 · 25 Inlägg

I bagageutrymmet//

Fjong
25 juli 2015 · 1 494 Inlägg

Testa dra rca på höger sida under tröskeln, i min s60 fick jag störningar på väsnter sida men behöver ju inte betyda att du får det. smile Borde inte va några problem att dra upp + kabeln, ta ur golvet och kolla runt och se om det finns nått lämpligt ställe att dra upp den annars får du väl karva lite för den måste ju upp. tongue Glöm inte att säkra ordentligt!

spokenratt
26 juli 2015 · 3 860 Inlägg

Har också, som ovan, dragit på vänster sida. Man kan lyfta på plasten vid trösklarna och dra kabeln innanför den.
I höjd med baksätet typ kan man gå upp och dra kabeln in i bagaget bakom sätena, fäll baksätet så ser du, och du har dragit RCA till bagaget. Att ta + och - är ju skit simpelt när batteriet sitter där det gör. Blir inte så långa kablar, finns jordpunkt brevid batterit me.
Här jordade jag till det extra backljuset, baslådn är jordad någon annan stans minns inte var... http://www.garaget.org/mypage/gallery_i … ge=2309437

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
the-major
26 juli 2015 · 25 Inlägg

Tack så mycket för svaren! ska ge mig på detta nu när jag har lite koll på det smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang