opel kadett går skit. :S

tal0n Mekaniker/Däckmontör
5 januari 2009 · 1 140 Inlägg

jo är C16NZ som jag har.

micke-opel
5 januari 2009 · 562 Inlägg

Skulle inte tro att det finns något separat munstycke för kallstart, men är inte helt 100..

Bränsleinsprutningsenheten rymmer gasspjället, tomgångsstyrningens motor, gasspjällets lägesgivare, bränsleinsprutaren och bränsletryckregulatorn.

9-5 Aero Sedan -05
tal0n Mekaniker/Däckmontör
5 januari 2009 · 1 140 Inlägg

har varit ute och kollar nu, var typ nå kladd på alla stift, och tog bort spridarn och kollade, sitter ju 2st filter på den som båda såg ut att ha kladda igen med skit.. så får vänta tills onsda med att fixa nya filter eller hela spridarn då..

tacksam för om någon mer kan komma på nått smile
Mvh

micke-opel
6 januari 2009 · 562 Inlägg

Du frå hoppas att det ät det du har hittat nu smile

9-5 Aero Sedan -05
tal0n Mekaniker/Däckmontör
6 januari 2009 · 1 140 Inlägg

jo får ta å vänta tills imorn. men skulle väl inte kunna vara boxen eller?, var väl vanligt fel det..

mvh

micke-opel
6 januari 2009 · 562 Inlägg

Jo verkar som dom flesta blivit utbytta på kadetterna, men vet inte hur bilen går med dålig box, troligtvis inte alls. Men har ingen aning...

9-5 Aero Sedan -05
tal0n Mekaniker/Däckmontör
6 januari 2009 · 1 140 Inlägg

micke-opel skrev:
Jo verkar som dom flesta blivit utbytta på kadetterna, men vet inte hur bilen går med dålig box, troligtvis inte alls. Men har ingen aning...

jo tror inte på boxen jag faktist.. men ska börja med å byte filtrerna iaf smile

micke-opel
6 januari 2009 · 562 Inlägg

Hoppas det är dom dåtongue

9-5 Aero Sedan -05
0-0
1 augusti 2015 · 3 Inlägg

tal0n skrev:
hejsan, har en opel kadett 1,6 från 90, allt började med att jag körde till jag fick soppatorsk, han pricis till macken. efter det så vart bilen svårstartad, skitslö under ca 3500rpm, blöddrar när man varvar typ. så började med att byte bränslefilter men vart ingen skillnad, har även gjort rent stiften.
någon som kan komma på nå mer att kolla?..

Har exakt samma problem, service gjord, enda som inte är kollat är soppafilter. Har samma ecu tror jag Multec CFI (single-point injection) Hjälp!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
1 augusti 2015 · 14 066 Inlägg

0-0 skrev:

tal0n skrev:
hejsan, har en opel kadett 1,6 från 90, allt började med att jag körde till jag fick soppatorsk, han pricis till macken. efter det så vart bilen svårstartad, skitslö under ca 3500rpm, blöddrar när man varvar typ. så började med att byte bränslefilter men vart ingen skillnad, har även gjort rent stiften.
någon som kan komma på nå mer att kolla?..

Har exakt samma problem, service gjord, enda som inte är kollat är soppafilter. Har samma ecu tror jag Multec CFI (single-point injection) Hjälp!

Har du tänkt på att tråden är 6,5 år gammal när du skrev ditt inlägg. Har du tur får du svar.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
0-0
1 augusti 2015 · 3 Inlägg

Ja det slog mig faktiskt.. Tänkte ett det är bättre att hålla sig till existerande trådar.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang