_Thor_ skrev:
Du kör en 850 och ska lägga ut 100K på en lekbil? Troligt.
Visst är det troligt! Jag gick från Polo -08 till Civic -91 till 5-serie -05 till S2000 -01 och har nu en civic -94 som bruksbil(inom loppet av två år). Vet många som kör tokfräscha entusiastbilar men bara har en skrutt som andrabil.
Hur som helst, japanare var det! Kör som sagt en Honda S2000. Grymt kul bil(som dock är till salu eftersom jag vill ha turbo eller V8 istället)! Umgås en hel del med folk som kör både Supra, Skyline, 200SX S13 och RX7.
RX7 verkar enligt mina kompisar vara den minst vettiga bilen, mycket krångel, dyra delar och så vidare.
Supra är enligt mig överprisade för vad man egentligen får. Ska du ha en manuell turbo som är vänsterstyrd så kostar den uppåt 200 tusen. En högerstyrd automatare utan turbo får du för 60-70 tusen.
Nu var det dock snack om bästa japs-bilen.
Det jag är mest sugen på nu när jag ska byta är en Nissan 200SX S14 eller en Skyline. Båda kan man hitta mellan 50-100 tusen i lite olika skick och trim/styling-grad. Skyline är dock bara högerstyrda så vill du ha vänsterstyrt är det enligt mig 200SX som gäller. Går att trimma hyfsat bra och är enligt mig enkla att få snygga.
Kan du dock tänka dig att köra en lätt liten cabbe istället så tycker jag faktiskt att du ska kolla på S2000. Grymt kul i kurvorna och 240 naturliga hästar flyttar rätt bra på en så liten bil. Min får du inte för 100 tusen men det finns några i den klassen. Också modernare konstruktion(med cirka 10 år) än övriga och du får Hondas erkänt goda kvalitet på köpet.
Lycka till och så ses vi kanske på nån japsträff framöver.