Ja precis som Tum skriver, besiktningen blir ett "litet" problem. Att trimma en bil som redan har turbo från fabrik är klart enklare att få igenom besiktningen. En bekant har en Seat Leon 1.8T med 400 drivhjuls hästar, o den gick igenom med ett litet nödrop (och en snäll besiktningsman, då det var uppenbart att den gick "lite bättre" än original o dessutom syntes det under huven att den gissningsvis var "uppgraderad". Men så länge miljökontrollvärden är OK brukar de slinka igenom, om besiktningsmannen inte är nitisk...). Ett alternativ är ju att smyga ner en M50B25 eller till o med en S50B30 (286 hästars M3 motor). Visst i fallet med M3 motorn kommer det synas att den är bytt, o det är en hel del jobb, dessutom en kostnad på typ 25-30' om man gör allt själv...
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure