Välja koppling volvo 945 b230fk+m90 sinterlamell?

bobbe
27 oktober 2015 · 4 Inlägg

Har införskaffat mig en 945 ltt som numera är ftt..tongue
Lämnar ca 200hk & går inte att lägga burn eller pressa ordentligt!(kopplingen håller helt enkelt på att lämna in.)
Min fråga är: någon som kört Original tryckplatta + 6 puckad sinterlamell?
Vet att man måste schimsa tryckplattan 1mm..
Eller vad är en originalkoppling god för?

BMW 316i compact "sprained" (1998)
Louksor
27 oktober 2015 · 1 915 Inlägg

Skippa sinterlamell och kör med original lamell och Sachs 712 tryckplatta istället.
Klarar 500nm med original lamell. +20-25% med sinterlamell

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac … 240mm.html

V70N 2.5T -05
V70XC 2.4T -01
DiwraZ Konnässör/TaxiChaufför
27 oktober 2015 · 3 730 Inlägg

Louksor skrev:
Skippa sinterlamell och kör med original lamell och Sachs 712 tryckplatta istället.
Klarar 500nm med original lamell. +20-25% med sinterlamell

http://shop.klracing.se/sv/artiklar/sac … 240mm.html

Håller med till fullo!! Hade den setupen på min 940 -97. Helt grymt är det

Avundsjuka blickar är det bästa jag vet...
...och självgodhet är en Dygd!!
bobbe
27 oktober 2015 · 4 Inlägg

Låter bra! Men om jag kör original alltihop?

BMW 316i compact "sprained" (1998)
Xuri One Man Clan
27 oktober 2015 · 4 287 Inlägg

orignal kopplingen är god för orginal effekt...  Den klarar ett trimchip ett tag å sen är de fram me de nyligen lite tunnare lädret å plocka fram sedlar å köpa nya grejer igen..

En sachs 712 platta å orginal lamelle är väldigt lättkört å klara bra me mos..

Trots lite mer än 4000 mil på nacken orkade min 712+ org lamell med 372hk å 498Nm innan de slirade.. å då hade jag max vrid å effekt nästan samtidigt.

Bytte lamell till sinter å 1 år senare höll den för i alla fall 518nm...

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang