Kvalitets Känsla Volvo s60 sport VS Saab 9-3 SS Aero

Mr_m
4 juni 2007 · 155 Inlägg

Äger just nu en Saab 9-3 aero SS 2003...

Har haft en volvo innan som tjänste bil och tyckte den va kanon.
Funderar nu på att byta bil och kollar lite på en S60 2,5T med sport paket.

Hur är kvalitets känslan om man jämför dessa bilar.?

Tycker själv att volvo har en otroligt hög kvalitets känsla i sina bilar.

Tacksam för svar.

Märkes kåta och enkelriktade märkes freak behöver ju inte överdriva om sina märken. Jag har haft bägge. men vill se vad ni tycker endå...


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
Paddee636
4 juni 2007 · 283 Inlägg

Jag tycker att saab har både snyggare o mer kvalitetskänsla i sina inredningar.

Mr_m
4 juni 2007 · 155 Inlägg

Paddee636 skrev:
Jag tycker att saab har både snyggare o mer kvalitetskänsla i sina inredningar.

Ok varför??? vad är det som är mer kvalité????


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
Virtual_Blå
4 juni 2007 · 145 Inlägg

Jag tycker volvo, men det är enbart för att min farsa är volvomänniska och jag detsamma, Men dom e ju sjukt bekväma det går inte att ljuga bort!, Saab är lite mer "plåtbil" (min uppfattning och tycke iaf) har dock inte kört en av dom nyaste modellerna (06-07)

/ Ville

Chrom Kapten Långsam
4 juni 2007 · 185 Inlägg

Jag har också kört båda, mer erfarenhet av volvon dock. Jag tycker kvalitetskänslan är klart över snittet i båda, sen att jag inte gillar hur s60in beter sig på vägen är en annan sak, där tycker jag aeron har fördel, likaså är aeron mer förarens bil. Går man på utseendet vinner s60n men sånt är väl personligt. Interiört är stolarna i volvon helt underbara och instrumentering, knappar och dylikt ger ändå en del premiumkänsla.

Själv valde jag bort s60n just pga dess sävliga karaktär på vägen, kändes lite som att ratta ett tåg. Det blev en S40N istället och jag ångrar mig inte. Med sportchassit är det en klart mer underhållande bil än storebror, för att inte tala om nyare. Interiört är det snyggt och prydligt, men s60n är bättre kvalitetsmässigt, utan tvekan.

tsdi Egenföretagare
4 juni 2007 · 2 496 Inlägg

Mr_m skrev:
Tycker själv att volvo har en otroligt hög kvalitets känsla i sina bilar.

Har du suttit i en tysk bil ?

Kvalitets känsla i dom två bilarna är väll inte dirrekt topp. men Volvo ha skönare stolar, Saaben är enligt mig mkt snyggare (om de är vector eller aero), och är lite "ungdomligare" sen är kanske Volvon lite större, eller ?

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Mr_m
4 juni 2007 · 155 Inlägg

tsdi skrev:

Mr_m skrev:
Tycker själv att volvo har en otroligt hög kvalitets känsla i sina bilar.

Har du suttit i en tysk bil ?

Kvalitets känsla i dom två bilarna är väll inte dirrekt topp. men Volvo ha skönare stolar, Saaben är enligt mig mkt snyggare (om de är vector eller aero), och är lite "ungdomligare" sen är kanske Volvon lite större, eller ?

Jo då har haft en BMW 325 E36, En BMW 328 E46 fullsmetad med utrustning svensksåld med breyton fälgar YOU NAME IT, åker även Audi A4 S-line 2007:års modell på jobbet.

Skulle gärna villja ha en Audi a4 med den nya fronten. Men då kostar det ju rätt mycket mer också.

Jag är väl nöjd med Aeron, men det känns mer budget än volo s60... Eller???


///micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
MilleN
4 juni 2007 · 9 108 Inlägg

Skulle nog tro att Volvo har bättre kvalité på sina inredningar än saab.. (Jobbar på Lear där saab-stolarna byggs wink) Jag skulle dock valt Aeron för att den är snyggare helt enkelt.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang