Motorn stänger av under körning, Volvo 940 GL -91

Thom-ss
29 december 2015 · 10 Inlägg

Hej!

Fick ett problem som uppstod för ett par dagar sedan då motorn började lägga av när jag körde, jag märkte att batteriet började ladda ur, och efter ca 1-2 minuter så var batteriet helt urladdat.
Provade då att starta med startkablar, bilen startade men slog av igen efter bortkoppling av startkablar.

Jag har kollat kolen och de är relativt nybytta, antar då att det är generatorn som pajat. Men vill inte köpa ny innan jag vet säkert.

Ska också nämna att jag har haft problem med batteriet ett tag då den har tjuvdragit ström från någonting. Så batteriet har blivit urladdat förr några gånger under natten, men dock aldrig under körning.

Någon som vet av någon lösning? Tacksam för alla svar!

Mvh Jonathan

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2015 · 14 082 Inlägg

JonathanThoms skrev:
Hej!

Fick ett problem som uppstod för ett par dagar sedan då motorn började lägga av när jag körde, jag märkte att batteriet började ladda ur, och efter ca 1-2 minuter så var batteriet helt urladdat.
Provade då att starta med startkablar, bilen startade men slog av igen efter bortkoppling av startkablar.

Jag har kollat kolen och de är relativt nybytta, antar då att det är generatorn som pajat. Men vill inte köpa ny innan jag vet säkert.

Ska också nämna att jag har haft problem med batteriet ett tag då den har tjuvdragit ström från någonting. Så batteriet har blivit urladdat förr några gånger under natten, men dock aldrig under körning.

Någon som vet av någon lösning? Tacksam för alla svar!

Mvh Jonathan

Hur gammalt är batteriet? Kanske kortslutning i batteriet?

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Thom-ss
29 december 2015 · 10 Inlägg

Batteriet är bytt i juni 2015, men som sagt det har blivit urladdat några gånger sedan dess.

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
29 december 2015 · 14 082 Inlägg

JonathanThoms skrev:
Batteriet är bytt i juni 2015, men som sagt det har blivit urladdat några gånger sedan dess.

Förmodligen inte kortslutning. Mät med multimeter på batteripolerna med motorn igång, den skall ladda mellan 13 och 14 volt.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang