Pristips för ev köp BMW 540IA

Snoose
10 januari 2016 · 1 Inlägg

Hallo
Det finns en rätt sliten bmw E39 540 kombi där jag bor som jag bara sett stå o samla damm. Tänkte höra med ägaren om han skulle vilja släppa vidare den till mig men vet inte riktigt vad jag ev skulle kunna tänka erbjuda honom. Bilen är inte i sitt bästa skick. En del rostfläckar, avställd i snart ett år och har inte rört på sig då gräs har börjat växa högt runt den. Bilen har enligt biluppgifter.se gått ca 28K mil och är en 98:a samt 5 ägare. Den ser också ut att ha punka på bakdäcken eller så har han sänkt den enormt i bak.

Någon som skulle vilja dela med sig om vad ni skulle lägga på en sån? Eller som har några tips på speciella saker jag borde titta på om han skulle vara intresserad?

Mvh! smile

dawwe ...has left the building...
10 januari 2016 · 4 474 Inlägg

Under förtutsättning att biln fungerar som den skall (motorn går som den skall, växlar som den skall, värmen funkar som den skall, inga varningslampor (ABS, Airbag främst) som lyser) så kan ett rimligt bud vara mellan 5-10'.

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
Sushikocken Sleeper
10 januari 2016 · 3 084 Inlägg

Den kanske är avställd av en anledning. Har den exempelvis rasad motor så kanske man inte vill bjuda så mycket smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
torsen
12 januari 2016 · 7 279 Inlägg
Fredrik_Rangert Egenföretagare
12 januari 2016 · 999 Inlägg

Kan vara luftfjädring bak, som antingen tappat trycket pga att den stått länge eller så är bälgarna trasiga.
5-10' låter rimligt, men det beror ju på om den startar och går t ex.

Inte ovanligt med kamkedjeproblem på dessa V8'or tyvärr, skenorna blir dåliga/spröda med åren.
Problem med ABS-modulen är också vanligt.

Men på ett sånt här objekt gäller det nog att se upp med allt och räkna med lite strul. Finns dock mycket hjälp att hitta på olika forum, både svenska och utländska.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang