Nedslag på bes, läckage avgas, hjälp!

kajc
20 januari 2016 · 311 Inlägg

Smeta dit nån klet och linda brukar bara vara en temporär lösning, håller inte i längden. Och om du ändå plockat ner röret är det väl bättre att göra en ordentlig lagning?

Stahre87
20 januari 2016 · 346 Inlägg

Som skrivet tidigare. I bilden jag länkat till kan ni se hur själva upphängningen ser ut. Det är inuti den det läcker ifrån, har provtryckt med 2,5b luft och haft så gott som helt tätt i båda ändar.,det sipprar ur luft där i själva håligheten, men pga av uppbyggnaden är det helt omöjligt att komma åt att se eller laga helt hundra. hela håligheten är numer fylld med smet som stelnat, nu läcker det inte när jag provtrycker.
Må vara en temporär lösning men är endast intresserad av att få den genom bes. Så tjejen kan ta sig till jobbet, tills vi hittar en.annan vettig bil

Här är en bra bild, är alltså inuti upphängning det läcker
http://www.ladda-upp.se/bilder/tejfavianktdch/

Senast redigerat av Stahre87 (20 januari 2016)

spillolja
20 januari 2016 · 4 036 Inlägg

Stahre87 skrev:
Så tjejen kan ta sig till jobbet, tills vi hittar en.annan vettig bil

Här är en bra bild, är alltså inuti upphängning det läcker
http://www.ladda-upp.se/bilder/tejfavianktdch/

en annan bil med andra bekymmer
big_smile

Renault går sönder ibland men går oftast att laga
Renault Clio II "Pundarburk Grand Luxe" (2000)
Smajly
20 januari 2016 · 3 059 Inlägg

Täta den ena änden av röret, droppa lite olja på ett papper och stoppa in i andra änden röret.. tänd fyr på det och håll för.. Se var röken sipprar ut.

Är det vid det fästet du visar på bild så försök kapa av det och svetsa ny plåt där och sen tillbaka med fästet igen.

jaka54
20 januari 2016 · 5 786 Inlägg

Hej!
Men om det läcker ut gas innifrån"håligheten"(plåtkåpan på bilden) så varför tar du inte en vinkelslip och slipar bort plåtkåpan så du kommer åt att MIG-svetsa? Det är ju bara att svetsa dit kåpan sedan...hur enkelt som helst.wink

Stahre87
20 januari 2016 · 346 Inlägg

För att jag inte har en mig svets

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang