tkd_rille-V40 2.0T -98

Muttley
8 april 2007 ·

Hej!
har köpt en ny bil och jag tänkte faktiskt göra ett projekt av den.
har en del planer på den och hoppas att jag även kommer fullfölja allt med. jag kommer göra saker efter hand jag har råd med dem och tiden såklart.

Märke:Volvo
Modell: V40
Årsmodell: 1998
Färg: Lava Svart  (skiftar i svart blå och grönt i mina ögon)
Motor: 2.0T


Det som kommer att göras är :  (i följd ordning troligen)
*Framrutestreamer  (X40nordic)
*tona rutorna i bakdörrarna  (tyvärr endast bagageutrymmet gjort)
*positionljus (klarglas)
*Blinkers (klarglas)
*Strålkastare (klarglas)
*Ny grill i krom.
*Ögonlock.
*Vinge.
*mätare Astolpe.

Det som tåls att tänkas på när jag gjort detta:
*Kjolpaket (rekommendera mig om ett billigt och fint smile
*Fälgar.

Det är lite planer, har ni något jag kan ta del av billigare delar och snygga delar så pma mig .

Bilen kommer att bli medlem i x40 klubben också!!

http://img111.imagevenue.com/loc343/th_58174_Bild_005_123_343lo.jpg

Senast redigerat av tkd_rille (9 april 2007)

volvo_power_
8 april 2007 · 37 Inlägg

de värkar bli bra lyckatill

tsdi Egenföretagare
8 april 2007 · 2 496 Inlägg

Men herregud, ska du göra nått så är det ju först fälgar ! för är det dom som är på bilden kommer det bara se konstigt ut ifall du "stylar" bilen men har dom fälgarna !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
maco
8 april 2007 · 1 207 Inlägg

tsdi skrev:
Men herregud, ska du göra nått så är det ju först fälgar ! för är det dom som är på bilden kommer det bara se konstigt ut ifall du "stylar" bilen men har dom fälgarna !

Fälgarna är väl lite halvdanna nu men om han bara styla på de sätt han beskriver från början (dvs. utan kjolpaket osv) så kommer nog inte fälgarna att sticka så djävulst mycket i ögonen..
Men slänger han på kjolpaket så kommer det bara se löjligt ut med original fälgarna..

skånefisken
8 april 2007 · 99 Inlägg

Ja får nog ändå hålla me tsdi om att han ska satsa på fälgar först. De gör nästan halva intrycket på bilen ju och roligare att få på andra detaljer å höja utseendet ännu mer. Men sen spelar ju eonomi och prioriteringar in. Tror de blir kanon i vilket fall som helst dock smile

Muttley
9 april 2007 ·

ja alltså fälgarna kommer ju på innan kjolpaket såklart smile jag börjar från de billiga och slutar på de dyra så att säga.  så om jag får lite extra slantar över lägger jag de till fälgar of course.

kjolpaket blir de allra sista jag tänkte sätta på bilen med då de blir sluttampen.!

tsdi Egenföretagare
9 april 2007 · 2 496 Inlägg

Behöver ju inte vara dyrt, jag bytte mina helöt orginla 16" med nått kines däck på rakt av mot ett par 17" S4 fälgar med dyra yokohoma friktionsdäck på wink

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Muttley
9 april 2007 ·

tsdi skrev:
Behöver ju inte vara dyrt, jag bytte mina helöt orginla 16" med nått kines däck på rakt av mot ett par 17" S4 fälgar med dyra yokohoma friktionsdäck på wink

hehe minsann smile då hade du nog lite tur där med kan jag tro.  nej men jag tittar ju runt på fälgar så de lär ju bli ett par ju

tsdi Egenföretagare
9 april 2007 · 2 496 Inlägg

tkd_rille skrev:

tsdi skrev:
Behöver ju inte vara dyrt, jag bytte mina helöt orginla 16" med nått kines däck på rakt av mot ett par 17" S4 fälgar med dyra yokohoma friktionsdäck på wink

hehe minsann smile då hade du nog lite tur där med kan jag tro.  nej men jag tittar ju runt på fälgar så de lär ju bli ett par ju

En hel del, men du kan ju göra samma sak, kolla på denhär sidan http://www.bildelsbasen.se/ det var där jag av en slump hittade de jag ville ha, skulle bara kolla om det fanns någon krockad S4a som man kunde ta nån kul del från typ växelknopp eller nått men så hittade jag kompletta S4 hjul för hör och häpna 3000Kr ! nypriset med däck ligger på 28000, dock så var dom rejält repiga, men det var bara att slipa ner å på med lite ny färg och klarlack så vart dom som nya !

www.handlarbilar.se Fordonsbranschens nya annonsportal
Muttley
9 april 2007 ·

Fy fan hehe. jag kommer nog kolla runt lite så hehe=) 
hittade ett par riktigt sjyssta för 30 i nypris
dessa  http://www.blocket.se/vi/11332530.htm?ca=23_15_s
men de lär nog inte bli sådana om jag inte tjänar riktigt bra med pengar hehe.

men vi får ju se vad för fälgar som kommer när den tiden är dags så att säga.

Muttley
29 april 2007 ·

Då har jag beställt framrutestreamer från x40 nordic, komm inom 3 veckor lång leverans på den.

Muttley
6 juni 2007 ·

har tonat bakdörrar och fått på dekal på framrutan dock blev de Turbo performance istället då jag fick de billigare och snabbare smile blev rätt stor skillnad bara det ju..!!!

  http://img156.imagevenue.com/loc855/th_48981_dekal_002_123_855lo.jpg

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang