Audi a4 1.8tsq avant.

Nu har tiden för min första bil kommit och inte vilken bil som helst utan en Audi A4 1.8TSQ med fullt s-line paket! Jag kommer försöka få till det stuket jag vill ha vilket är en clean bil men med lite "snabba detaljer". Motorn kommer att trimmas lite smått men då jag går i skolan har jag egentligen varken har tid eller pengar för en bil så kommer det vara små uppdateringar. Följ gärna projektet och kom med tips, ideér samt synpunkter!
  • 18 Följare
  • 18 134 Visningar
  • Uppdaterades senast 22 januari 2016
MangoLinus
17 januari 2016 · 112 Inlägg

Nu har det varit lite motgångar i vinterkylan...
Allt kylarvatten frös (eller blev till slush) så nu har man ägnat helgen åt att tömma slush och byta ut mot glykol...  Inte nog med det så har en motorlampa tänds... Riktigt härligt med 1 vecka till körkortet nurå!! 
Men iaf, jag bet i det sura äpplet och började med kylarn, verkar som om inget har pajjat utan den klarade av pressen från slushen!  big_smile
Sen skulle jag då åka till en Mack idag och märker att det inte blir varmt i bilen även fast tempen låg på stadiga 90 grader... Kuuul!... neutral
Och sen kollade jag på mobilen vad tempen låg på( via en obd läsare med bluetouth) och den sa 110 stigande, medans bilen sa 90. Vilken ska man lite på? Och varför kan dom visa så olika?
Och en sista grej, hur skulle ni tina ett värmepaket?  (har inte direkt tillgång till varmgarage)
Men iaf, nu har ni lite att fundera på denna söndagskväll.
Skrivet från mobilen med kalla fingrar så döm inte stavning och grammatik, inte min första priotering

Senast redigerat av MangoLinus (17 januari 2016)

MangoLinus
22 januari 2016 · 112 Inlägg

Nu har problemen löst sig!
Jag luftade systemet och gasade rejält så nu kyler den perfa och kupén blir som en bastu om man vill! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang