Volvo s60 -01 Rycker upp till 2400rmp

Jelassi
23 februari 2016 · 4 Inlägg

Hej,

Som rubriken lyder rycker min s60 vid höga växlar och mellan 1000-2400rpm.
Har felsökt felkod med ODB2 läsare och får ut kod om luftmassmätaren.
Men den är det inget fel på. Har även lämnat bilen till verkstad (ADbilverkstad) men dom kan inte hitta felet.

De vill säga att dom har testat byta diverse grejer då dom hade en anställd med samma motor fast v70.
Och mina grejer går bra med hans men inte tvärtom. Det som är byt testat är följande;
Spjällhus, Luftmassgivare, tändspole:ar. det enda han inte testat är vevaxelgivaren sa han.

Så har köp en sådan på skroten och ska testa byta den idag, men om detta inte löser problemet är det nån som känner igen detta symtom? tongue

ska tillägga att bilen går bra i motor när man är väldigt lätt på gasen precis nuddar då rycker den inte och när den är kall går den också bra, så fort den är varm och man trycker lite hårdare på gasen så rycker den precis som att den får feltändning.

Tobzter
23 februari 2016 · 3 145 Inlägg

Felsök den med DICE/vida Volvos program eller BSR PPC för att få ut riktiga felkoder. För felkoder har du om den går dåligt .är de turbo?

Dodge Charger SE "Magnum 440" (1972)
Jelassi
23 februari 2016 · 4 Inlägg

har inte den felkodsläsaren, har program. ska se om jag kan få tag på en sån. ingen turbo.

Bassiehof
25 februari 2016 · 1 777 Inlägg

Bränslepumpen eller relät till densamma?

Jelassi
7 mars 2016 · 4 Inlägg

har inte kontrollerat dem, har bytt filter. Av min erfarenhet brukar bilen kvävas när pumpen är defekt.
här blir det mer som att den miss tänder.

Emil1991
7 mars 2016 · 2 Inlägg

Gasspjället? Har du bytt alla tändspolar?
Hade ungefär samma problem med min V70 -01 och det blev till sig efter vi bytt tändspolarna.

Jelassi
7 mars 2016 · 4 Inlägg

köpte en som jag testat byta runt. men samma fel. Verkstan hade en likadan bil inne och dem sa att dom testade hans på min och vise versa men samma fel. (Mina fungera bra på hans bil.) hmm

Senast redigerat av Jelassi (7 mars 2016)

Emil1991
7 mars 2016 · 2 Inlägg

ok..testa nån mer spole också för vi höll på att byta runt med en och det blev aldrig till sig, satte dit nya allt eftersom då vi inte kom på ngt annat som kunde vara fel och till slut så blev det till sig smile
Annars brukar det vara gasspjället som spökar på -01.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang