Köpråd: BMW M3 E90

Audi_powah
24 mars 2016 · 1 515 Inlägg

Helloj!

Efter en lång tids vila ifrån bilhobbyn PGA lägenhetsköp så är jag äntligen tillbaka och söker efter en tidigare "dröm bil" cool

Bilen i fråga är en M3 E90, Jag har kikat en hel det över nätet och jämfört. Då jag vill ha 6MT lådan så finns det inte alltför många alternativ på blocket i prisklassen 250-300.000:-

Jag har fastnat lite för denna och tycker att den ligger rätt rimligt i pris, går nog att förhandla ner då det är en Tysklands import.

9 ägare - vilket blir ca 1200mil/ägare sedans nyköpt vilket låter helt rimligt?

http://www.blocket.se/Stockholm/BMW_M3_ … 12&w=3

Vad tror folket om denna? leta vidare eller förhandla ner priset och slå till? big_smile

Om ni känner någon som känner någon som eventuellt vill sälja en m3 e90 så skicka vänligen ett PM!

All info uppskattas! smile

Mvh dS

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
dfine BMW entusiast
24 mars 2016 · 579 Inlägg

Jag hade letat vidare då den har haft 9 ägare sen den importerades till Sverige 2014-06-09. Självklart är inte alla ägare riktiga brukare men med en bil som byter ägare så ofta är det någonting som inte stämmer.

Audi_powah
24 mars 2016 · 1 515 Inlägg

dfine skrev:
Jag hade letat vidare då den har haft 9 ägare sen den importerades till Sverige 2014-06-09. Självklart är inte alla ägare riktiga brukare men med en bil som byter ägare så ofta är det någonting som inte stämmer.

Hmm, det hade jag inte alls tänkt på yikes Tack för upplysningen! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Riccardo
24 mars 2016 · 237 Inlägg

Jag hade nog letat efter en svensksåld bil och för dom pengarna och mil hittar du snart en bil. Svårare och försäkra en impad m3a samt dyrare.

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Audi_powah
25 mars 2016 · 1 515 Inlägg

Riccardo skrev:
Jag hade nog letat efter en svensksåld bil och för dom pengarna och mil hittar du snart en bil. Svårare och försäkra en impad m3a samt dyrare.

Är det verkligen så att försäkrings premien blir högre PGA import? Självfallet är en svensksåld att föredra, men finns inte alltför många Sedaner till salu, har visserligen inte bråttom så det lär väl dyka upp en, förr eller senare big_smile

Tack för info! smile

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Wicca
25 mars 2016 · 886 Inlägg

Importera från Tyskland själv annars?

Mycket enklare att hitta rätt bil för dina krav.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Audi_powah
25 mars 2016 · 1 515 Inlägg

Wicca skrev:
Importera från Tyskland själv annars?

Mycket enklare att hitta rätt bil för dina krav.

Sant. Dock har jag ingen erfarenhet utan import och skulle därav behöve en firma, men känns som att man slänger pengar i sjön i sånt fall lol

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
Riccardo
25 mars 2016 · 237 Inlägg

Tror det beror på vart man bor och det är ganska svårt och få en värdering på vad det kostar på en m3a iallafall i Stockholm. Dom kom hem till mig och kolla. Ring och jämför om du tex skulle hitta en svensksåld MvhRiccardo

Audi_powah skrev:

Riccardo skrev:
Jag hade nog letat efter en svensksåld bil och för dom pengarna och mil hittar du snart en bil. Svårare och försäkra en impad m3a samt dyrare.

Är det verkligen så att försäkrings premien blir högre PGA import? Självfallet är en svensksåld att föredra, men finns inte alltför många Sedaner till salu, har visserligen inte bråttom så det lär väl dyka upp en, förr eller senare big_smile

Tack för info! smile

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Audi_powah
25 mars 2016 · 1 515 Inlägg

Riccardo skrev:
Tror det beror på vart man bor och det är ganska svårt och få en värdering på vad det kostar på en m3a iallafall i Stockholm. Dom kom hem till mig och kolla. Ring och jämför om du tex skulle hitta en svensksåld MvhRiccardo

Audi_powah skrev:

Riccardo skrev:
Jag hade nog letat efter en svensksåld bil och för dom pengarna och mil hittar du snart en bil. Svårare och försäkra en impad m3a samt dyrare.

Är det verkligen så att försäkrings premien blir högre PGA import? Självfallet är en svensksåld att föredra, men finns inte alltför många Sedaner till salu, har visserligen inte bråttom så det lär väl dyka upp en, förr eller senare big_smile

Tack för info! smile

Läste precis på en annan tråd att import bilar har generellt högre försäkrings premie. . Så får nog kika på det innan man importerar hmm

"What+s the point of racing? You´re just proving that you´re faster than the other guy"
Mitsubishi Evolution V "DEAMON" (1998)
BMW M3 E46 "Raeder Motorsport" (2001)
Wicca
26 mars 2016 · 886 Inlägg

Audi_powah skrev:

Wicca skrev:
Importera från Tyskland själv annars?

Mycket enklare att hitta rätt bil för dina krav.

Sant. Dock har jag ingen erfarenhet utan import och skulle därav behöve en firma, men känns som att man slänger pengar i sjön i sånt fall lol

Så svårt är det inte att importera, iaf inte från Tyskland. Det finns massor av bra guider till hur man gör. Kolla upp lite innan du dissar det helt.

Bancivic på låg budget:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 4#p4237504
Min bilrelaterade facebooksida(Videos, bilder, tröjtryck m.m.):
https://www.facebook.com/TheSwedishPetrolhead
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang