Cheva s10 v6 161hk -94 går orent som tusan!

Nilsson10
27 mars 2016 · 313 Inlägg

Va lös med EGR-ventilen i dag och den gick lite trögt så jag rengjorde den och smorde upp den så den gick lätt och fint igen och montera tebax den! Bilen gick lite bättre men inte tillräckligt bra!


Så jag kollade vakuum slangarna till Egr och hittade en som far en spricka i en av plastslangarna! Lagade det och nu ser de ut som att han går bra!

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
27 mars 2016 · 14 077 Inlägg

Nilsson10 skrev:
Va lös med EGR-ventilen i dag och den gick lite trögt så jag rengjorde den och smorde upp den så den gick lätt och fint igen och montera tebax den! Bilen gick lite bättre men inte tillräckligt bra!


Så jag kollade vakuum slangarna till Egr och hittade en som far en spricka i en av plastslangarna! Lagade det och nu ser de ut som att han går bra!

Va bra!!!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
M123
27 mars 2016 · 962 Inlägg

Nilsson10 skrev:
Va lös med EGR-ventilen i dag och den gick lite trögt så jag rengjorde den och smorde upp den så den gick lätt och fint igen och montera tebax den! Bilen gick lite bättre men inte tillräckligt bra!


Så jag kollade vakuum slangarna till Egr och hittade en som far en spricka i en av plastslangarna! Lagade det och nu ser de ut som att han går bra!

Härligt! big_smile

"Yeah come on Affen and do the shake"
Att säga fel sak vid rätt tillfälle är lite som att säga rätt sak vid fel tillfälle.
Nilsson10
28 mars 2016 · 313 Inlägg

Ja känns skönt! smile men nu har dock kylaren börja läka från kylaren hmm

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang