Susande ljud vid sväng till höger

Emiliano
3 april 2016 · 8 Inlägg

Hej!

Jag har en Chrysler 300 m årsmodell 2000.
I några månader har min bil gjort ett "susande" ljud när den svänger till höger och fortsätter när jag kör rakt.
Den slutar endast när jag bromsar, men då är det som om bromspedalen "vibrerar".
Dock kommer inte ljudet alltid när jag svänger höger!

Vet någon vad detta fel kan ligga någonstans?
Jag har bytat bromsbelägg och bromsskivor. Har även kollat styrservon och den ser ok ut.

Snälla hjälp!

MVH
Emiliano

zzr94092
3 april 2016 · 4 412 Inlägg

min första tanke var bromsskivor,iom, att ratten skakar när du bromsar,men dom är ju bytta skriver du,
kolla hjullager

Emiliano
3 april 2016 · 8 Inlägg

zzr94092 tack för svaret. Det är dock inte ratten som vibrerar utan det är bromspedalen

Polaren
3 april 2016 · 352 Inlägg

Tror på vänster hjullager iom att det blir påfrestat vid höger svängning, låter det olika beroende på hastighet? Eller endast vig högre hastigheter?

BMW 520d "Bruksbil" (2012)
Honda CRX "Project runway" (1988)
Nissan 180zx "Red striper" (1988)
Emiliano
3 april 2016 · 8 Inlägg

Polaren: Tack för svaret. Det har aldrig låtit vid hög hastighet. Ljudet låter inte bara inne i bilen.. när man vevar ner rutan så hör man ljudet. När jag då bromsar så "vibrerar/hoppar" pedalen , men inget känns i ratten. När ljudet väl kommer så är det alltid lika "högt" men senast idag så varade ljudet längre än var det gjort innan.

Hälsningar
Emiliano

it_mutt Avstängd
3 april 2016 · 10 388 Inlägg

Det är inte dina bromsbelägg som låter?

Var så på min ena A6 efter att jag bytt, det "försvann med tiden", dock hade jag inget "hoppande i pedalen".

Försvinner det om du bromsar väldigt väldigt försiktigt också?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
Emiliano
3 april 2016 · 8 Inlägg

Nej det är inte bromsbeläggen för jag har bytat dom. Det försvinner när jag bromsar försiktigt. smile

it_mutt Avstängd
4 april 2016 · 10 388 Inlägg

ET-Street-Racing skrev:
Nej det är inte bromsbeläggen för jag har bytat dom. Det försvinner när jag bromsar försiktigt. smile

Tar det igen; när jag satte dit helt nya bromsbelägg och skivor fick jag "sus"-fenomenet (under en period, det försvann som påpekat "med tiden"). Jag hade dock aldrig någon pulserande pedal

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!
torpis Forummoderator
4 april 2016 · 10 576 Inlägg

Jag tycker inte detta är avancerad motorteknik.... så jag flyttar din tråd.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang