Saab 9-3 1,8t -06 dör vid körning startar inte efter

anhest
7 maj 2016 · 94 Inlägg

Hej,

Nöjd saabägare men nu har bilen börjat falla ihop (känns det som). Riktigt märkligt fel har nu inträffat! Bilen går i cirka 5-10 minuter, sen dör den och går inte att starta på typ 30 minuter.
Förut varnade den för antisladdsystem ur funktion precis innan den dog, idag skulle jag ut och testa med en felkodsläsare och då kom inte antisladd ur funktion upp. Tror den kände av sig att jag hade en dator på baksätet. Den visar inga felkoder, på tomgång kan den stå i dagar eller tills bensinen tar slut (när den väl startar).

Bensinpumpen går, men efter den dött och man ska försöka starta igen så låter den som när man suger ut det sista från sin mcdondalds dricka med sugrör. Alltså att den suger luft någonstans.

Kan tänka mig att filtret är igensatt och det har blivit mer igensatt med dagarna jag testat hur långt man kan komma.

Någon som har idéer innan jag skickar den på skroten? Vill ju ha bilen till att åka långt med, och inte bara till ica och kanske tillbaka

Senast redigerat av anhest (7 maj 2016)

BMW 320i E46 "The Hulk" (1999)
axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
7 maj 2016 · 4 917 Inlägg

Tvångskör bränslepumpen och se om det kommer soppa, annars är den ju defekt..
Slurp, låter den väl när den när den mest pumpar luft..

Senast redigerat av tommen1 (8 maj 2016)

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Utmarks-Loke
7 maj 2016 · 5 906 Inlägg

Det skulle ju annars kunna vara någon givare som slutar fungera när den blir varm. Jag vet inte vad det sitter för något på en sådan motor, men kanske sitter det en givare på svänghjulet som säger vart i varvet motorn befinner sig. Men jag vet inte varför det skulle ge konstiga sugljud från bensinpumpen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang