V70 D5 väsnas från turbon

AllRightsReserved All Rights Reserved
9 maj 2016 · 141 Inlägg

Hej hej


Har som sagt en v70 d5 02a där kolven på ettans cylinder inte ville va med längre, rev ner tråget och lyfte av toppen och bytte kolv, spridare, topplockspackning, kamrem. Toppen vart hel och såvitt jag kunde se, inga märken i ventiler eller otäta (kollade med brakeclean). Hittade dock inga bitar från kolven, vare sig i tråget eller nån annan stans. Klappade ihop motorn och startade upp den, gick klockrent. tryckte dock ut olja i mängder på remmen och mellan motor och växellåda. rev ner lådan och bytte packbox och plugg, startade upp. Höll tätt där men läckte fortfarande i fram, bytte packbox och oljepumpspackning, läcker inget och kört cirka 300 mil nu. men efter att jag gjort detta så väsnas turbon nått förbannat. låter precis som man åker med öppet sportluftfilter från biltema. fast jag kör med originalfilter och originalburk. kollade axialspelet på insugssidan och det va inga problem. Nån som har nån teori om vad det kan vara? alla tryckslangar har jag dragit åt ordentligt. typ tre gånger. roll

Edit: vid gaspådrag skramlar/tickar något, lite lätt sådär. grenrörspackning?
Tack på förhand smile

Senast redigerat av AllRightsReserved (9 maj 2016)

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
hanomag
9 maj 2016 · 410 Inlägg

Tjenare!

Har du kollat så att damasken runt rattstången sitter som det ska mot rattstång och golv ?

Väldigt vanligt att den hoppar av snett i samband med dessa arbeten.

MVH: Erik.R

Copyright @ Rybbs Production
AllRightsReserved All Rights Reserved
9 maj 2016 · 141 Inlägg

hanomag skrev:
Tjenare!

Har du kollat så att damasken runt rattstången sitter som det ska mot rattstång och golv ?

Väldigt vanligt att den hoppar av snett i samband med dessa arbeten.

MVH: Erik.R

Nej, det har jag inte undersökt men låter precis som att det väsnas just vid fötterna så får kika på den smile

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
hanomag
9 maj 2016 · 410 Inlägg

Ja gör det, har rättat till just detta symptom några gånger med hjälp av att sätta rätt damasken där ! smile

Återkom med hur det går!

Copyright @ Rybbs Production
AllRightsReserved All Rights Reserved
9 maj 2016 · 141 Inlägg

hanomag skrev:
Ja gör det, har rättat till just detta symptom några gånger med hjälp av att sätta rätt damasken där ! smile

Återkom med hur det går!

kommer man åt den inne i bilen eller är det till att krypa ner under bilen?

ska försöka komma ihåg det wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth
Oldsmobile Ninety-Eight "Custom Sports Coupe" (1964)
hanomag
10 maj 2016 · 410 Inlägg

inne i bilen vid pedal stället når du denna bäst smile

Copyright @ Rybbs Production
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang