P-böter, men ingen förbudsskylt.

peegee Forummoderator
26 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

FireTraXX skrev:

peegee skrev:
Hur länge stod bilen parkerad på samma ställe?

Bourne Ultimatum. tongue

Eh?

Se editering i mitt föregående inlägg

~ Life is short, have FUN! ~
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
FireTraXX DFFL
26 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

peegee skrev:

FireTraXX skrev:

peegee skrev:
Hur länge stod bilen parkerad på samma ställe?

Bourne Ultimatum. tongue

Eh?

Se editering i mitt föregående inlägg

Jag stod där så länge som filmen varade och typ en timme till. tongue

~3 timmar. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
peegee Forummoderator
26 oktober 2010 · 2 924 Inlägg

ahh då vart inte det ja tänkte på inblandat iaf wink

~ Life is short, have FUN! ~
Volkswagen Passat Variant 1.8T "2 owners is enough" (1999)
Audi R/S2 Coupé quattro "vällagrad" (1992)
Sheba Certifierad besserwisser
26 oktober 2010 · 308 Inlägg

Jag tror absolut inte det är en omöjlighet att få dem att riva boten. Min bror parkerade på en betalparkering i ett hörn där det inte fanns någon skylt på den platsen där han stod. Övriga parkeringsrutor på parkeringen var skyltade förutom två-tre stycken i ett hörn, där ställde han bilen dagligen och brydde sig inte om att lägga på pengar. En dag så fick han till slut en parkeringsbot, dock, men två samtal till CarPark senare så var den makulerad.

Tänk vad tråkig bilvärlden hade varit om alla gillade samma bilar.
FireTraXX DFFL
26 oktober 2010 · 9 020 Inlägg

Sheba skrev:
Jag tror absolut inte det är en omöjlighet att få dem att riva boten. Min bror parkerade på en betalparkering i ett hörn där det inte fanns någon skylt på den platsen där han stod. Övriga parkeringsrutor på parkeringen var skyltade förutom två-tre stycken i ett hörn, där ställde han bilen dagligen och brydde sig inte om att lägga på pengar. En dag så fick han till slut en parkeringsbot, dock, men två samtal till CarPark senare så var den makulerad.

Har redan rivit upp den. smile

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
blade
19 maj 2016 · 36 Inlägg

Måste tillåta mig bumpa tråden då jag själv råkat ut för samma sak inatt.

Parkerade tjänstebilen på udda husnummer natten till idag, och tro fan det satt en lapp när jag kom dit imorse. Anmärkning punkt 37 "överträdelse, parkering på fel sida av vägen enl bestämmelser om datumparkering".

Har följt hela gatan till båda ändar och det finns ingen förbudsskylt öht, så det var ju inte alltför jäkla lätt för mig att veta. Vid efterforskning hittade jag en karta på kommunens hemsida där tydligen hela stadsområdet är en enda gigantisk datumparkering.

Kommunen har lappat bilen och polisen handlägger eventuellt bestridande. Är det lönt att bråka om den obefintliga skyltningen?

Muttley
19 maj 2016 ·

Q4Rspwn skrev:
Måste tillåta mig bumpa tråden då jag själv råkat ut för samma sak inatt.

Parkerade tjänstebilen på udda husnummer natten till idag, och tro fan det satt en lapp när jag kom dit imorse. Anmärkning punkt 37 "överträdelse, parkering på fel sida av vägen enl bestämmelser om datumparkering".

Har följt hela gatan till båda ändar och det finns ingen förbudsskylt öht, så det var ju inte alltför jäkla lätt för mig att veta. Vid efterforskning hittade jag en karta på kommunens hemsida där tydligen hela stadsområdet är en enda gigantisk datumparkering.

Kommunen har lappat bilen och polisen handlägger eventuellt bestridande. Är det lönt att bråka om den obefintliga skyltningen?

Läste mig till att de inte behöver vara en skylt på gatan.  De räcker med området.   Du får fråga kommunen,  man har skyldighet att kolla upp det smile

blade
20 maj 2016 · 36 Inlägg

tkd_rille skrev:
Läste mig till att de inte behöver vara en skylt på gatan.  De räcker med området.   Du får fråga kommunen,  man har skyldighet att kolla upp det smile

http://lawline.se/answers/4394 Tyvärr verkar det som du har rätt hmm
Tack för svaret iaf, får helt enkelt ta för givet att det är datumparkering om man åker till en annan kommun i framtiden smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang